PANA: Chcemy, by badaniu sprawozdań finansowych poddawało się więcej podmiotów niż obecnie. Rusza społeczna kampania informacyjna

Mikołaj Wójtowicz
Mikołaj Wójtowicz
Poddawanie sprawozdań finansowych badaniu przez biegłego rewidenta pozwala na otrzymanie bezstronnej informacji o kondycji finansowej przedsiębiorstwa. Może się także przyczynić się do wykrycia błędów i niedociągnięć w rachunkowości.
Poddawanie sprawozdań finansowych badaniu przez biegłego rewidenta pozwala na otrzymanie bezstronnej informacji o kondycji finansowej przedsiębiorstwa. Może się także przyczynić się do wykrycia błędów i niedociągnięć w rachunkowości. 123rf
Rusza ogólnopolska kampania społeczna na temat wiarygoności informacji finansowych i badania przez biegłych rewidentów sprawozdań finansowych. Kampanię informacyjną do przedsiębiorców, inwestorów i deponentów postanowiła skierować Polska Agencja Nadzoru Audytowego (PANA).

Biegły rewident dostarcza bezstronne informacje o kondycji finansowej

Poddawanie sprawozdań finansowych badaniu przez biegłego rewidenta pozwala na otrzymanie bezstronnej informacji o kondycji finansowej przedsiębiorstwa. Może się także przyczynić się do wykrycia błędów i niedociągnięć w rachunkowości.

- Nasza kampania ma charakter edukacyjno-informacyjny. Jej celem jest dotarcie do jak najszerszej liczby odbiorców aby przypomnieć, jak niezwykle istotną rolę dla wiarygodności informacji finansowych pełnią badania sprawozdań finansowych przez biegłych rewidentów – mówi Marcin Obroniecki, prezes PANA, sprawującej od dwóch lat nadzór nad biegłymi rewidentami i firmami audytorskimi.

Informacje od biegłego rewidenta pomagają podejmować decyzje ekonomiczne

Inwestorzy, deponenci i kontrahenci dzięki badaniu biegłego rewidenta mogą podejmować racjonalne decyzje ekonomiczne.

- Chcemy, by badaniu sprawozdań finansowych poddawało się więcej podmiotów niż obecnie. Dla znacznej liczby firm, na przykład dla wszystkich spółek akcyjnych, to nie tylko obowiązek, ale też szansa na zwiększenie wiarygodność podmiotu na rynku i zminimalizowanie ryzyka nadużyć i oszustw – wyjaśnia Marcin Obroniecki.

Społeczna kampania informacyjna PANA będzie realizowana w ramach promocji badań sprawozdań finansowych przez biegłych rewidentów wśród podmiotów gospodarczych w lutym 2022 r.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu