Spis treści
Rozwój zaplecza technicznego PKP Intercity
Jak poinformowała spółka w przesłanym komunikacie, „inwestycja w Przemyślu to największa inwestycja infrastrukturalna PKP Intercity". Przebudowa stacji postojowej, nowe budynki i hale napraw mają umożliwić w przyszłości zwiększenie siatki połączeń, w ramach której powstaną dodatkowo m.in. nowa nastawnia, stacja paliw, drogi, place manewrowe i parkingi. – Zaplecze techniczne przyśpieszy i usprawni czyszczenie i obsługę techniczną pociągów, zostanie dostosowanie do obsługi już posiadanych przez spółkę pojazdów – wyjaśniono.
– W najbliższych latach Spółka zainwestuje około 2 mld zł w nowoczesne, przyjazne środowisku stacje postojowe i zaplecza techniczne – mówi Dagmara Zawadzka, Wiceprezes Zarządu Spółki, cytowana w komunikacie.
– Rozbudowa układu torowego pozwoli obsłużyć większą liczbę składów i podniesie efektywność przygotowania pociągów do trasy, co będzie korzystne dla pasażerów – podkreśla Marcin Karasiński, Członek Zarządu PKP Intercity.
Kto odpowiada za inwestycje i jak będzie wyglądała?
Myjnia, która powstanie w Przemyślu ma być ekologicznym obiektem. – Woda używana do mycia taboru w obiegu zamkniętym trafi do oczyszczalni. Dodatkowo do mycia taboru zostanie wykorzystania woda deszczowa. Na dachu hali napraw zaplanowano montaż paneli słonecznych – wyjaśniono w przesłanym nam komentarzu.
PKP Intercity podpisało umowę na budowę z konsorcjum firm KZN Rail sp. z o.o. i Wadoma W. Małkowiak, W. Bodziony spółka komandytowa. Wykonawca zrealizuje zamówienie za kwotę 339 918 510,56 zł brutto. Budowa będzie trwała 24 miesiące od dnia zawarcia umowy.
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Strefę Biznesu codziennie. Obserwuj StrefaBiznesu.pl!