Polacy przekonali się do płatności bezgotówkowych. "Nasze społeczeństwo trwale zmienia swoje zachowania płatnicze"

OPRAC.:
Maciej Badowski
Maciej Badowski
35 proc. Polaków nie odczuwa żadnych trudności i przeszkód w związku z płatności bezgotówkowymi, ale 26 proc. ankietowanych za najczęstszą barierę podaje brak terminala płatniczego.
35 proc. Polaków nie odczuwa żadnych trudności i przeszkód w związku z płatności bezgotówkowymi, ale 26 proc. ankietowanych za najczęstszą barierę podaje brak terminala płatniczego. Szymon Starnawski /Polska Press
Ponad połowa Polaków uważa, że w okresie pandemii COVID-19 wzrosła liczba punktów handlowo-usługowych, w których może zapłacić kartą. 38 proc. z nas znacznie ograniczyło płacenie gotówką w ostatnich miesiącach. - Prezentowane badanie potwierdza, że nasze społeczeństwo trwale zmienia swoje zachowania płatnicze i wybiera wygodne oraz bezpieczne płatności bezgotówkowe- mówi ekspert.

Płatności bezgotówkowe w Polsce cieszą się coraz większą popularnością, a pandemia COVID-19 jeszcze mocniej utrwaliła trendy. Jak wynika z badań na zlecenie WIB, w ostatnich miesiącach blisko co czwarty Polak ograniczył korzystanie z gotówki na rzecz płatności bezgotówkowych, a ponad połowa badanych zauważyło, że w większej liczbie punktów handlowo-usługowych pojawiła się możliwość płacenia kartą. W przypadku terenów wiejskich poprawę infrastruktury w tym zakresie odnotowało nawet 57 proc. mieszkańców.

– Prezentowane badanie potwierdza, że nasze społeczeństwo trwale zmienia swoje zachowania płatnicze i wybiera wygodne oraz bezpieczne płatności bezgotówkowe. Widać, że pewne nawyki, które pandemia utrwala, zostaną z nami. Widać też, że konsumenci odczuwają efekty programów, które rozwijają sieć akceptacji płatności bezgotówkowych – stwierdził Tadeusz Kościński, minister finansów, funduszy i polityki regionalnej.

- Ostatnie miesiące były dużym wyzwaniem dla przedsiębiorców, z których część została zmuszona czasowo zawiesić lub zlikwidować własną działalność gospodarczą, a część działać w sytuacji dużych obostrzeń epidemiologicznych. Okres ten wpłynął i w dalszym ciągu wpływa na zmianę nawyków związanych z płatnościami – zarówno po stronie przedsiębiorców, jak i konsumentów. Dlatego, jako Fundacja, staramy się w naszych działaniach uwzględniać potrzeby i trudną sytuację obu tych grup – powiedział Mieczysław Groszek, prezes Fundacji Polska Bezgotówkowa.

35 proc. Polaków nie odczuwa żadnych trudności i przeszkód w związku z płatności bezgotówkowymi, ale 26 proc. ankietowanych za najczęstszą barierę podaje brak terminala płatniczego. Jeśli chodzi o miejsca, w których wciąż często nie można zapłacić kartą, respondenci zdecydowanie wskazują targowiska i bazary (64 proc.) oraz mniejsze punkty usługowe, takie jak szewc, kwiaciarnia, czy warsztat samochodowy (27 proc.).

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu