Dynamiczny wzrost w segmencie E-commerce
Głównym obszarem inwestycji Comperia.pl w 2024 roku był segment e-commerce, w ramach którego rozwijane jest innowacyjne rozwiązanie płatnicze Comfino. To narzędzie umożliwia sklepom internetowym oraz stacjonarnym oferowanie różnorodnych form finansowania zakupów, takich jak płatności odroczone, raty czy pożyczki dla firm.
Inwestycje w Comfino wyniosły blisko 9 milionów złotych, co pozwoliło na czterokrotny wzrost przychodów w tym segmencie. Liczba punktów oferujących płatności Comfino wzrosła z 1 do 3 tysięcy, a łączna wartość udzielonego finansowania osiągnęła 70,6 miliona złotych.
– Skokowy wzrost przychodów generowanych przez nasze rozwiązanie płatnicze oraz udzielonego finansowania, to skutek wytężonych i skutecznych prac na wielu polach. Z jednej strony stale poszerzamy sieć akceptacji, docierając bezpośrednio do sieci i punktów handlowo-usługowych oraz oferując Comfino w formie wtyczki dla sklepów internetowych tworzonych z wykorzystaniem wielu popularnych platform SaaS. Z drugiej – wprowadzamy nowych dostawców finansowania, zarówno banki, jak i nowoczesne fintechy. Tak, aby móc zaspokoić potrzeby finansowe jak najszerszej grupy klientów – wyjaśnia prezes Comperia.pl.
Obecnie z płatności Comfino można korzystać w ponad 20 różnych branżach, w tym w placówkach medycznych, branży jubilerskiej, funeralnej oraz motoryzacyjnej. To pokazuje, jak szerokie zastosowanie ma to rozwiązanie i jak skutecznie Grupa Comperia.pl potrafi dostosować się do potrzeb rynku.
Stabilny wzrost w dystrybucji ubezpieczeń
Segment ubezpieczeniowy Comperia.pl również zanotował znaczący wzrost. Wolumen inkasa zwiększył się z 71,6 miliona złotych w 2023 roku do prawie 90 milionów złotych w 2024 roku. Przychody z tego segmentu wzrosły z 13,6 miliona złotych do ponad 16,7 miliona złotych.
– Segment ubezpieczeniowy Copmeria.pl oparty jest o działalność multiagencji Comperia Ubezpieczenia oraz bezpośredniej sprzedaży ubezpieczeń online w portalu Compero.pl. Inwestycje w rozwój obydwóch kanałów dystrybucji owocują stabilnym wzrostem tej linii biznesowej. Od kilku lat przychody oraz inkaso rosną rok do roku o ponad 20 proc. i spodziewamy się, że trend ten będzie kontynuowany – mówi Fiecek.
Wdrożenie strategii cross-sellingowej, która pozwala agentom ubezpieczeniowym proponować klientom finansowanie polisy za pośrednictwem Comfino, dodatkowo zwiększa przychody segmentu ubezpieczeniowego. To pokazuje, jak skutecznie Grupa Comperia.pl potrafi integrować różne linie biznesowe, aby osiągnąć lepsze wyniki finansowe.
Reklama efektywnościowa jako fundament
Największe przychody Comperia.pl generuje w obszarze reklamy efektywnościowej, głównie dzięki programowi partnerskiemu ComperiaLead. Mimo sprzedaży czołowego polskiego portalu technologicznego Telepolis.pl na początku 2024 roku, segment ten nadal przynosi znaczące dochody, wynoszące ponad 29 milionów złotych.
– Wzrosty w segmencie ubezpieczeniowym i e-commerce są wyraźne. Jednak to reklama efektywnościowa pozostaje bazą, na której opiera się działalność Grupy. Mimo dynamicznych zmian na tym rynku, nasze doświadczenie pozwala nam utrzymywać stabilny poziom przychodów w tym obszarze działalności. Spodziewamy się, że nowe kontrakty, jak chociażby podpisany na początku roku z Grupą OLX, mogą znacząco wpłynąć na wyniki tego segmentu w przyszłości – podsumowuje Fiecek.
Comperia.pl to działający od 2007 roku fintech, którego misją jest dostarczanie dopasowanych rozwiązań finansowych i ubezpieczeniowych. Od 2011 roku spółka notowana jest na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Laureat licznych prestiżowych nagród, w tym Deloitte Technology Fast 50. W skład Comperia.pl wchodzi kilka serwisów i produktów, w tym Comperia.pl, ComperiaRaty, Comfino, Comperia Ubezpieczenia oraz Compero.pl. Najwięcej akcji spółki należy do Talnet Holding Limited (21,04 proc.) oraz do Marka Dojnowa (18,01 proc.).
