Polscy drobiarze chcą ponownie podbić rynek wietnamski

Zbigniew Biskupski AIP
mat. prasowe
Udostępnij:
Drób stanowi obecnie tylko 2 proc. wartości polskiego eksportu do Wietnamu, a jego wolumen jest o połowę mniejszy niż w latach 2009/2010. Polscy drobiarze planują ponowną ekspansję.

Na początku sierpnia delegacja polskich producentów drobiu wzięła udział w targach Vietfood & Beverage 2016 w Ho Chi Minh (d. Sajgon). Przedstawiciele branży odbyli szereg spotkań z potencjalnymi odbiorcami polskiego drobiu na rynku wietnamskim oraz z reprezentantami lokalnej administracji. Polskie stoisko było największym i jednym z najczęściej odwiedzanych na targach. Rodzimego drobiu próbowała m.in. Minister, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Przemysłu i Handlu Socjalistycznej Republiki Wietnamu, Pani H? Th? Kim Thoa.

Polska wysłała w 2015 r. do Wietnamu produkty rolno-spożywcze o wartości 100 mln Euro. Największy udział w zeszłorocznym eksporcie, bo aż 30 proc. stanowiły produkty mleczarskie i ryby. Rynek wietnamski jest otwarty dla polskich towarów, w tym drobiu. Aktualnie już kilku znaczących eksporterów wysyła tam regularnie swoje wyroby. Jednak potencjał tego rynku nie jest wciąż w pełni wykorzystany – drób stanowi obecnie 2 proc. wartości polskiego eksportu do Wietnamu, a jego wolumen jest o połowę mniejszy niż w latach 2009/2010. Dlatego też przedstawiciele Krajowej Rady Drobiarstwa – Izby Gospodarczej postanowili promować wysokiej jakości mięso drobiowe właśnie podczas jednej z największych imprez targowych w tym rejonie.

Targi Vietfood & Beverage to jedno z największych tego typu wydarzeń, organizowanych cyklicznie w Wietnamie. Za każdym razem wydarzenie gromadzi rzeszę wystawców z różnych zakątków świata, chcących promować swoje produkty na rynku azjatyckim. Celem udziału w targach polskiej delegacji było promowanie wysokiej jakości mięsa drobiowego wyprodukowanego zgodnie z jednymi z najbardziej restrykcyjnych na świecie europejskimi normami. Promowany był także system jakości QAFP (Quality Assurance for Food Products). Eksperci z Polski, w tym przedstawiciele Krajowej Rady Drobiarstwa – Izby Gospodarczej oraz przedstawiciele zrzeszonych w niej firm, nawiązali wiele kontaktów mogących zaowocować rozwojem współpracy biznesowej. Dodatkowo, odwiedzający stoisko KRD-IG, mieli okazję wziąć udział w pokazach kulinarnych i degustacji dań przygotowanych na bazie mięsa drobiowego przez uznanego szefa kuchni Artura Moroza.

Duża impreza targowa, która zgromadziła w mieście przedstawicieli biznesu z różnych części Wietnamu, była też świetną okazją do organizacji branżowego seminarium poświęconego specjalistycznym zagadnieniom związanym z systemem produkcji drobiu w Europie, jego jakością i zasadami certyfikacji QAFP, a także możliwością wymiany handlowej z Wietnamem w tym zakresie. Wsparcia przy organizacji seminarium organizatorom kampanii udzieliła Ambasada Rzeczypospolitej Polski w Hanoi. Na seminarium zaproszeni zostali lokalni dystrybutorzy i przetwórcy drobiu, w tym osoby odpowiedzialne za import mięsa do Wietnamu, oraz przedstawiciele lokalnej administracji. Ogromna frekwencja wskazuje na znaczny potencjał rozwoju wymiany handlowej. Po seminarium goście zostali zaproszeni na bankiet, który stanowił okazję do bardziej nieformalnych rozmów i zacieśnienia relacji biznesowych. W spotkaniu uczestniczyli m.in. Ambasador RP w Hanoi Barbara Szymanowska, z-ca Prezesa Agencji Rynku Rolnego Jarosław Ołowski oraz Radca Ekonomiczny w Ambasadzie RP w Hanoi Mariusz Boguszewski. Uczestnicy wysoko ocenili poziom merytoryczny wydarzenia, a przedstawiciele kampanii liczą na realne efekty tych działań promocyjnych. „Jesteśmy mile zaskoczeni, że nasza oferta spotkała się z tak pozytywnym odbiorem w Wietnamie.. Widzimy duży potencjał tego rynku i jesteśmy przekonani, że prowadzone działania przyniosą realne efekty w kierunku wzrostu eksportu. Spotkania, które mieliśmy okazję tu odbyć, pozwoliły nam lepiej poznać oczekiwania odbiorców i specyfikę tego rynku” – podsumowuje Łukasz Dominiak, Dyrektor Generalny KRD-IG.

Wydarzenia w Ho Chi Minh były pierwszymi z zaplanowanych na trzy lata działań w Wietnamie realizowanych w ramach finansowanej ze środków Unii Europejskiej kampanii „Europejski drób – w jakości siła”. Kolejna wizyta i działania promocyjne w tym kraju odbędą się jesienią. Kampania promocyjno-informacyjna prowadzona jest także w Chinach, Hongkongu i w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Strefa Biznesu
Dodaj ogłoszenie