Polski Holding Hotelowy przedstawi nową strategię

Marek Knitter
Jeden z obiektów należących do grupy
Jeden z obiektów należących do grupy fot.spółka
Przychody Grupy Kapitałowej Polskiego Holdingu Hotelowego, będącej własnością Skarbu Państwa, osiągnęły w ubiegłym roku 522,6 mln zł, co oznacza wzrost o 4,7 procent w porównaniu do 2023 roku. W maju Grupa PHH przedstawi nową strategię rozwoju.

Spis treści

Jak podaje spółka w komunikacie głównym motorem wzrostu była spółka PHH Sp. z o.o., która wygenerowała przychody na poziomie 275,3 mln zł, o prawie 9 proc. więcej niż rok wcześniej. Wynik brutto Grupy Kapitałowej wyniósł w 2024 roku 53 mln zł. W przypadku spółki PHH Sp. z o.o. było to 82,8 mln zł. Różnica na poziomie niemal 30 mln zł wynika z wyników spółek zależnych, co podkreśla zróżnicowane źródła przychodów Grupy.

Polski Holding Hotelowy chce umacniać w Polsce pozycję lidera

– Wszystkie działania, które planujemy i które realizujemy są nastawione na poprawę efektywności operacyjnej i współpracy między różnym segmentami naszej działalności. Rozwój, poparty efektywnym zarządzaniem oraz zaangażowaniem naszego zespołu, zaowocował wzrostem przychodów i kluczowych wskaźników takich jak RevPAR i ADR. Obecnie pracujemy nad nową strategią rozwoju, która zaprezentujemy w maju. Jej celem będzie dalsze umacnianie naszej pozycji lidera w branży oraz dostosowanie się do dynamicznie zmieniających się oczekiwań rynku - powiedział Rafał Kincer, prezes Grupy Kapitałowej Polski Holding Hotelowy.

Pomimo wymagających warunków rynkowych, PHH utrzymał wysoką efektywność operacyjną. Wskaźnik GOP (zysk operacyjny brutto) w spółce PHH Sp. z o.o. wyniósł 91,5 mln zł, a EBITDA – 118 mln zł, co świadczy o stabilnym zarządzaniu kosztami.

Obłożenie pokoi w spółce PHH było wyższe niż średnia dla całej Polski

Uwagę zwracają także wzrosty wskaźników ADR (średniej ceny sprzedanego pokoju) oraz RevPAR (średniej ceny dostępnego pokoju), które są dowodem na skuteczność działań sprzedażowych. Obłożenie pokoi w spółce PHH wyniosło w omawianym okresie 73,9 proc., podczas gdy średnia dla Polski wynosi 68,6 proc. (dane STR Global).

Z kolei średnia cena sprzedanego pokoju w 2024 roku wyniosła 414,91 zł. Dla porównania średnia dla Polski to 383,30 zł (dane z ponad 400 obiektów różnej klasy). W przypadku wskaźnika RevPAR było to z kolei odpowiednio dla spółki PHH 306,80 zł i 262,98 zł (średnia dla Polski).

W skład Grupy PHH wchodzi ponad 50 hoteli i obiektów z blisko 6 tys. pokoi. Jest to druga największa grupa hotelowa w kraju i pierwsza z wyłącznie polskim kapitałem.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu