Pomysł PiS na lotnisko w Obicach oceniają przedsiębiorcy

Marzena Smoręda
Od lewej: Ireneusz Janik, Tomasz Tworek, Andrzej Mochoń, Krzysztof Adamczyk.
Od lewej: Ireneusz Janik, Tomasz Tworek, Andrzej Mochoń, Krzysztof Adamczyk.
Parlamentarzyści Prawa i Sprawiedliwości ruszyli temat lotniska w Obicach gdzie ich zdaniem mógłby powstać Centralny Port Lotniczy dla Polski. Zapytaliśmy o ten plan przedsiębiorców.

Zapytaliśmy ich, co dałby regionowi centralny port lotniczy w Obicach i czy ma szansę realizacji.

*Ireneusz Janik, prezes Stowarzyszenia Forum Pracodawców w Kielcach: - Gdyby powstał tu centralny port lotniczy, to byłby kołem zamachowym dla gospodarki, ale bądźmy realistami. Nie ma na to ani pieniędzy, ani woli politycznej. Nie dopuszczą do tego również inne lotniska.

*Tomasz Tworek, prezes Świętokrzyskiego Lewiatana:- Trzeba trzymać za to kciuki, ale nie chce mi się wierzyć, aby ten pomysł wypalił. Lotnisko musiałaby uzupełnić sieć dróg i szlaków kolejowych. Skąd na to wziąć pieniądze?

*Andrzej Mochoń, prezes Świętokrzyskiej Loży Business Centre Club:- Port lotniczy miałby kolosalne znaczenie. Trudno jednak to sobie wyobrazić, także ze względów finansowych. Chyba że pieniądze będą pochodziły z zewnątrz.

*Krzysztof Adamczyk, prezes Stowarzyszenia Czas na Kielce: - Byłbym przeszczęśliwy, gdyby lotnisko u nas powstało i życzę temu pomysłowi sukcesu, ale bądźmy realistami i nie żyjmy mrzonkami. To jest u nas niewykonalne.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 5

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

.
W dniu 09.10.2016 o 14:38, Wright napisał:

Jak wiara w Port Lotniczy w Kielcach jest tak „mocna” jak wypowiedzi zamieszczonych osób, to wcale nie dziwota, że Kielce pozostają zaściankiem.Panie Ireneuszu Janik, Prezesie Zarządu FABET S.A. Kielce, nie chciałby Pan, aby Pana firma była wykonawcą Portu Lotniczego w Kielcach?Panie Tomaszu Tworku, Prezesie Zarządu Dorbud S.A., nie chciałby Pan, aby Pana firma była wykonawcą Portu Lotniczego w Kielcach?Panie Andrzeju Mochoń, Prezesie Zarządu Targów Kielce S.A., nie chciałby Pan, aby Wystawcy z całego świata lądowali w Kielcach-Obicach? Przez ostatnie lata mówiono Kielczanom, że mogą korzystać z lotniska w Warszawie (tylko 184 km od Kielc), Rzeszowie (tylko 151 km), Katowicach (138 km) czy Krakowie (126 km). To dlaczego zatem powstało lotnisko Warszawa-Modlin (2013), którego odległość do lotniska Chopina wynosi niespełna 50 km!!!? Dlaczego powstało Lotnisko Radom (2014), którego odległość do lotniska Chopina wynosi 106 km? Drogie lemingi i KODersi potraficie mi to wytłumaczyć? 1. Centralny Port Lotniczy dla Polski byłby finansowany (w czasie budowy jak i potem jego funkcjonowania) przez wszystkich Polaków nie tylko Kielczan, bo ma w nazwie „centralny” a nie „regionalny”.2. Budowę portu lotniczego mogłyby prowadzić kieleckie firmy.3. Z portu korzystaliby nie tylko wystawcy z Targów Kielce, kuracjusze Buska czy Solca ale i lokalni przedsiębiorcy wysyłający swoje towary za granicę.

Co by wysyłali - buraki i cebulę?

W
Wright

Jak wiara w Port Lotniczy w Kielcach jest tak „mocna” jak wypowiedzi zamieszczonych osób, to wcale nie dziwota, że Kielce pozostają zaściankiem.

Panie Ireneuszu Janik, Prezesie Zarządu FABET S.A. Kielce, nie chciałby Pan, aby Pana firma była wykonawcą Portu Lotniczego w Kielcach?

Panie Tomaszu Tworku, Prezesie Zarządu Dorbud S.A., nie chciałby Pan, aby Pana firma była wykonawcą Portu Lotniczego w Kielcach?

Panie Andrzeju Mochoń, Prezesie Zarządu Targów Kielce S.A., nie chciałby Pan, aby Wystawcy z całego świata lądowali w Kielcach-Obicach?

 

Przez ostatnie lata mówiono Kielczanom, że mogą korzystać z lotniska w Warszawie (tylko 184 km od Kielc), Rzeszowie (tylko 151 km), Katowicach (138 km) czy Krakowie (126 km).

 

To dlaczego zatem powstało lotnisko Warszawa-Modlin (2013), którego odległość do lotniska Chopina wynosi niespełna 50 km!!!?

 

Dlaczego powstało Lotnisko Radom (2014), którego odległość do lotniska Chopina wynosi 106 km?

 

Drogie lemingi i KODersi potraficie mi to wytłumaczyć?

 

1. Centralny Port Lotniczy dla Polski byłby finansowany (w czasie budowy jak i potem jego funkcjonowania) przez wszystkich Polaków nie tylko Kielczan, bo ma w nazwie „centralny” a nie „regionalny”.

2. Budowę portu lotniczego mogłyby prowadzić kieleckie firmy.

3. Z portu korzystaliby nie tylko wystawcy z Targów Kielce, kuracjusze Buska czy Solca ale i lokalni przedsiębiorcy wysyłający swoje towary za granicę.

 

p
pawel

s74 a nie  jakies p...bane lotnisko trasa S 74 DO PIOTRKOWA TO OKNO NA SWIAT DLA kielc a nie lotnisko ciolki

P
Pielgrzym

Pomysł WSPANIAŁY ,tylko popierać.  Połączenie kolejowe z Kielcami z każdego kierunku DNO.Np: Kielce sanatorium Busko-Zdrój DNO=linia kolejowa  nie istnieje.  Połączenia: Pińczów ,Jędrzejów ,Chmielnik,ROZPACZ.   Kielce mając LOTNISKO ,to ROZWÓJ MIASTA i Okręgu. ,to połączenie -reaktywowanie połączenia Kielce-Połaniec,Kielce-Busko-Zdrój ,to możliwość odkurzenia pomysłu na połączenie kolejowe Jędrzejów-Włoszczowie-Kielce.  Są tory wyremontować stacje,i można zastosować połączenie ,tzw. tramwajo-Kolej ,czyli dwa wagony ,co półgodziny. A tak to było Kieleckie ZADUPIE ,Polska B i będzie. Bo nie ma połączenia ,nie ma turystyki, nie ma przemysłu. Czyli ZADUPIE.

g
gosc

To pojebany pomysł wąsatego w ,który zatopił już kase i niewie jak z tego wyjść.Niedajcie się wpierdolić w bagno.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu