PRCH postuluje o sformułowanie jednoznacznych przepisów nakładających obowiązek noszenia maski w trakcie zakupów

OPRAC.: Redakcja
Właściciele, zarządcy i najemcy centrów handlowych nie mają żadnych uprawnień do wyciągania konsekwencji wobec klientów lekceważących zasady bezpieczeństwa epidemicznego.
Właściciele, zarządcy i najemcy centrów handlowych nie mają żadnych uprawnień do wyciągania konsekwencji wobec klientów lekceważących zasady bezpieczeństwa epidemicznego. Sylwia Penc / Polska Press
Polska Rada Centrów Handlowych popiera inicjatywę Ministerstwa Zdrowia w zakresie konieczności pilnego doprecyzowania zapisów Rozporządzenia Rady Ministrów z 19 czerwca br. w sprawie ustanowienia ograniczeń, nakazów i zakazów związanych z poruszaniem się i zasadami zachowania w przestrzeni publicznej, w związku z trwającym stanem epidemii- czytamy w oświadczeniu PRCH.

Jednocześnie PRCH w stanowisku skierowanym do Rządu postuluje o sformułowanie jednoznacznych przepisów nakładających na odwiedzających centra handlowe obowiązek noszenia maski w trakcie zakupów w lokalach znajdujących się w centrach handlowych.

Czytaj także

- Polska Rada Centrów Handlowych, popiera zapowiadane przez Ministerstwo Zdrowia wprowadzenie normy prawnej, która pozwoli nie obsłużyć klientów nie posiadających masek ochronnych na terenie lokali w centrach handlowych. Rekomendacją PRCH jest sformułowanie przepisów prawnych umożliwiających prawo do odmowy obsługi klienta bez maski lub przyłbicy, jak również prawo do niewpuszczania takich osób na teren lokalu znajdującego się w centrum handlowym. W przypadku, kiedy klient odmówi przestrzegania regulacji nieodzowna jest pomoc właściwych organów kontroli, w szczególności Straży Miejskiej i Policji- czytamy w oświadczeniu.

- Zakupy w obiektach handlowo-usługowych są i będą bezpieczne, jeśli wszyscy będą respektować obowiązujące regulacje. Konieczność uzupełnienia zapisów ustawy i rozporządzenia Ministerstwa Zdrowia wynika z troski o bezpieczeństwo wszystkich klientów i pracowników obiektów handlowych- napisano.

Czytaj także

W przypadku egzekwowania przepisów aktualnie obowiązującego Rozporządzenia regulującego zasady przebywania w miejscach publicznych, a w szczególności w obiektach handlowych, właściciele, zarządcy i najemcy centrów handlowych nie mają żadnych uprawnień do wyciągania konsekwencji wobec klientów lekceważących zasady bezpieczeństwa epidemicznego. Nie istnieją podstawy prawne np. do niewpuszczenia na teren sklepu, czy odmowy obsługi klienta, który nie posiada zakrytych ust i nosa.

Galerie handlowe otwarte od 1 lutego?

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie