W związku ze Świętami, sklepy przygotowują atrakcyjne akcje rabatowe, jak choćby w ramach Black Friday, których Polacy coraz częściej aktywnie szukają. Kupując sprzęt elektroniczny na korzystne oferty poluje aż 54 proc. klientów, poszukując kosmetyków promocji wypatruje 52 proc. Polaków, a w przypadku artykułów spożywczych ten odsetek wynosi 51 proc. - wynika z raportu „Promo Hunters. Polacy w pogoni za korzystnymi ofertami” przygotowanego na zlecenie MyShop.mobi. Dzięki promocjom świąteczny rachunek może być niższy nawet o kilkadziesiąt procent.
– Święta Bożego Narodzenia i przygotowania do nich to czas wielu rytuałów. To okazja do spotkania się z najbliższymi osobami, przygotowania wyjątkowej kolacji, zakupu prezentów i obdarowania nimi najbliższych. Jednocześnie jest to też okres zwiększonych wydatków - coraz częściej uświadamiamy sobie, jak dużo w wymiarze materialnym kosztują nas święta. Żeby ten koszt lekko zmniejszyć, Polacy coraz aktywniej szukają okazji zakupowych – z roku na rok są coraz większymi promo huntersami.
Dlatego też sklepy rozpoczynają specjalne akcje promocyjne dużo wcześniej niż było to jeszcze kilka lat temu i oferują rabaty pod różnego rodzaju formami. Informacji o nich możemy szukać w wielu miejscach. Z jednej strony, w prasie i TV, gazetkach promocyjnych, w Internecie, z drugiej zaś na bieżąco z ofertami promocyjnymi pozwalają być specjalne aplikacje mobilne takie jak MyShop.mobi. Dzięki nim świąteczny koszyk zakupowy może okazać się tańszy nawet o kilkadziesiąt procent. – mówi Maciej Tygielski, CEO, MyShop.mobi.
Czytaj też:
https://strefabiznesu.pl/black-friday-w-tym-roku-beda-rekordowe-wyprzedaze/ar/c3-11493135
Kosmetyki kup mi luby
Kosmetyki i perfumy to jedne z najpopularniejszych pomysłów na prezent – kupuje je odpowiednio 35 proc. i 29 proc. Polaków. Co ciekawe, z badania „Promo Hunters. Polacy w pogoni za korzystnymi ofertami” wynika, że w przypadku kategorii, z jakiej pochodzą, czyli „Uroda”, tylko 7 proc. Polaków nie korzysta z promocji. Realnie żywo zainteresowanych promocjami, korzystających z wyprzedaży i lubiących kupować „smart” jest natomiast w tej kategorii aż 52 proc. osób.
Podejmując decyzję o zakupie kosmetyku czy perfum, Polacy w pierwszej kolejności zwracają uwagę na markę, następnie na cenę. Niezwykle ważnym czynnikiem przy zakupach związanych z urodą okazało się też przyzwyczajenie, które zajęło trzecie miejsce. Niemal co piątego klienta przyciągają aktualne promocje. A jakie najczęściej? Są to czasowe wyprzedaże (32 proc.), obniżki na zakup drugiego i kolejnych produktów (29 proc.), a także gratisy do zakupów (28 proc.).
Słodkiego miłego święta
Chyba nikt nie wyobraża sobie Świąt bez słodyczy, dlatego i one znalazły się w trójce najpopularniejszych prezentów. Nieco więcej niż połowa Polaków kupując produkty spożywcze, w tym słodycze, śledzi wyprzedaże, poszukuje promocji i chcą kupować sprytnie wykorzystując różne okazje.
Największe zainteresowanie jest czasowymi obniżkami cen produktów (35 proc.) oraz korzyściami skali, czyli niższą ceną za więcej zakupionych sztuk (33 proc.), a także większą pojemnością, tzw. wielopakami, XXL, oversize’ami, mega-, multi, super-pakami (31 proc.). Co ciekawe, w odróżnieniu od urodowych produktów, w tej kategorii to cena ma największe znaczenie przy zakupie, a promocje pomagają podjąć finalną decyzję aż co czwartemu Polakowi.
Garderoba z promocji...
Z raportu Allegro wynika, że więcej niż co czwarty Polak jako prezent kupuje część garderoby. I tutaj klienci polują na promocje, a dokładnie do takich aktywności jak aktywne śledzenie wyprzedaży, poszukiwanie promocji i zamiłowanie do sprytnych okazyjnych zakupów przyznaje się 48 proc. Polaków. I podobnie jak w przypadku artykułów spożywczych, cena jest najważniejszym czynnikiem zakupowym (37 proc. wskazań). Na drugim miejscu znalazła się jakość, a na trzecim marka. Co czwarty klient kupuje pod wpływem aktualnych promocji.
Najczęściej są to wyprzedaże sezonowe, korzyści skali, czyli obniżki w przypadku zakupienia więcej niż jednej sztuki produktu oraz zniżki w ramach programu lojalnościowego.
… oraz elektronika
22 proc. Polaków obdarowuje swoich najbliższych sprzętem elektronicznym lub RTV. Częściej na taki prezent decydują się panowie niż panie. Co ciekawe, z raportu „Promo Hunters” wynika, że każdy Polak przynajmniej raz w życiu skorzystał z promocji w tej kategorii. Natomiast realnie zainteresowanych i śledzących promocje jest 54 proc. klientów.
Jakie konkretnie promocje działają na konsumentów? Są to przede wszystkim programy lojalnościowe, gratisy do zakupów i czasowe obniżki cen produktów. Podejmują finalną decyzję o tym, czy kupić wybrany sprzęt czy nie, najważniejszym czynnikiem jest cena (33 proc. wskazań).
– Nigdy w ciągu roku tyle nie kupujemy i wydajemy, co właśnie teraz. Dlatego, żeby przyciągnąć klienta, coraz bardziej świadomego i wiedzącego, czego chce, sprzedawcy muszą wznieść się na wyżyny marketingowej góry. Bo sama oferta produktowa i cena to już teraz zdecydowanie za mało. Ze względu na wzrost wymagań konsumentów mechanizmy promocji muszą zostać zmodyfikowane zgodnie z obowiązującymi trendami. Firmy, które nie korzystają z rosnącej popularności kanału mobile, tracą na konkurencyjności. Przewagę uzyskują ci, którzy nie tylko wprowadzają swoją sieć w świat technologii, ale również analizują to, kim są ich klienci, w jaki sposób wyszukują informacji o promocjach, z jakich źródeł korzystają – podkreśla Maciej Tygielski.
Obejrzyj:
https://strefabiznesu.pl/dowod-osobisty-w-telefonie-komorkowym-juz-za-kilka-miesiecy/ar/11485684
