Według danych platformy Shoper, zakupy na urządzeniach mobilnych stanowią ok. jednej piątej wszystkich transakcji w sklepach internetowych. Liderem zmian jest branża odzieżowa - mobilnie składane jest już co trzecie zamówienie.
W zeszłym roku ruch mobilny na świecie przebił ten desktopowy. Według StatCounter Global Stats w Polsce wyniósł on ponad 60 proc. Coraz częściej kanał mobilny wykorzystywany jest do robienia zakupów online. Z danych platformy Shoper wynika, że niemal co piąta transakcja w sklepach internetowych dokonywana jest na urządzeniach przenośnych - 16 proc. to ruch na smartfonach, a 2,5 proc. na tabletach.
Zdecydowanym liderem m-commerce są sklepy z branży odzieżowej - 32 proc. transakcji w tych sklepach to zakupy z poziomu smartfona lub tabletu.
Dlaczego? - To jedna z wiodących branż w e-commerce - ubrania są jednym z częściej kupowanych przedmiotów w internecie. Ze względu na dużą konkurencję sprzedawcy muszą dostosowywać się do trendów i do potrzeb klientów. Ubrania częściej kupujemy dla dobrego samopoczucia niż z konieczności, dlatego sam proces zakupowy powinien być prosty, przyjemny i wygodny - uważa Jacek Zientkiewicz, Brand Manager platformy Shoper.