Wyrok TSUE dotyczy równego traktowania linii lotniczych. W swoich skargach Ryanair zakwestionował tzw. pomoc państwa dla krajowych przewoźników zatwierdzoną przez Komisję Europejską.
W związku z kryzysem związanym z pandemią COVID-19 w czerwcu 2020 roku Niderlandy zgłosiły KE pomoc na rzecz przedsiębiorstwa lotniczego KLM w wysokości 3,4 mld euro uzasadniając to znaczeniem holenderskiego przewoźnika dla gospodarki kraju.
W tym samym czasie podobną pomoc państwowym liniom lotniczym TAP zgłosił rząd Portugalii, który zdecydował się udzielić im pożyczki wysokości 1,2 mld euro.
W obu przypadkach Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej zdecydował się uwzględnić skargę skierowaną przez Ryanair stwierdzając nieważność decyzji Komisji Europejskiej "zawieszając jednocześnie skutki stwierdzenia nieważności do czasu wydania
przez Komisję nowej decyzji".
Jak poinformował w poniedziałek w komunikacie prasowym Ryanair, łączne straty poniesione przez firmę w związku ze spadkiem liczby połączeń lotniczych o 81% wyniosły w 2020 roku 815 milionów euro. Rok wcześniej irlandzki przewoźnik zanotował ponad 1 mln euro zysku.
