Co ciekawe, Volkswagen w naszym kraju odnotował jeden z najwyższych wzrostów rejestracji w całej Unii Europejskiej (+30,7 proc. r/r). – Jest to przede wszystkim związane z bardzo agresywną polityką cenową koncernu w Polsce i wysokimi rabatami, jakie można uzyskać po aferze diesel gate – zauważa Paweł Gos z Exact Systems.
Styczeń okazał się 22. miesiącem nieprzerwanego wzrostu rejestracji nowych samochodów osobowych w Polsce. Z danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Pojazdów ACEA wynika, że z polskich salonów w pierwszym miesiącu tego roku wyjechało 38 tys. osobówek, o blisko 20 proc. więcej niż rok temu.
Dobra passa utrzymuje się także w Unii Europejskiej, gdzie w styczniu zarejestrowano o ponad 10 proc. nowych osobówek więcej niż rok temu. Eksperci Exact Systems, firmy kontrolującej części samochodowe, zwracają uwagę na rosnącą sprzedaż hybryd, które skutecznie zaczynają wypierać silniki diesla.
Seria rekordów nie ma końca
- W 2016 roku wypracowaliśmy rekord tego stulecia, a ten rok zaczynamy od bardzo dobrego wyniku. I choć w pierwszym miesiącu najczęściej mamy do czynienia ze zwiększonym ruchem w salonach z uwagi na wyprzedaże, to jednak widać po wolumenie, że w tym roku było zdecydowanie lepiej niż rok czy kilka lat temu. Chciałbym jednak zwrócić uwagę na dwie grupy pojazdów, które cieszą się szczególnym zainteresowaniem. Po pierwsze, konsekwentnie rośnie sprzedaż hybryd, które stanowią doskonałą alternatywę wobec diesli, szczególnie dla osób najczęściej poruszających się po mieście. W ubiegłym roku Polacy kupili ich niemal 10 tys., w samym tylko styczniu zaś 1,5 tys., co oznacza 116 proc. wzrost rok do roku. Po drugie, dużo dynamiczniej niż cały rynek rośnie segment premium. W styczniu kupiliśmy 3,7 tys. takich aut, co daje wzrost o jedną trzecią w porównaniu do wyniku sprzed roku. Trendy związane z tymi dwiema grupami aut powinny się naszym zdaniem utrzymać w dalszej części roku – mówi Paweł Gos, prezes zarządu Exact Systems.