Telewizja Polsat z zarzutami UOKiK. Chodzi o konkurs sylwestrowy

OPRAC.:
Leszek Rudziński
Leszek Rudziński
Zdaniem UOKiK, wysłanie pojedynczej wiadomości sms nie umożliwiało udziału w grze o przewidziane nagrody.
Zdaniem UOKiK, wysłanie pojedynczej wiadomości sms nie umożliwiało udziału w grze o przewidziane nagrody. Marzena Bugala- Azarko / Polska Press
UOKiK postawił zarzuty Telewizji Polsat i spółce Teleaudio Dwa - odpowiedzialnym za organizację SMS-owego konkursu sylwestrowego. Jak tłumaczy urząd, wysłanie pojedynczej wiadomości SMS nie umożliwiało udziału w grze o nagrody, na co wskazywał przekaz medialny. Co więcej, finał konkursu nie odbywał się 31 grudnia 2021 r.

Jak ustalił Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów Telewizja Polsat i Teleaudio Dwa, które były organizatorami sylwestrowego konkursu, mogli wprowadzić konsumentów w błąd dot. zasad, kosztów uczestnictwa w konkursie, jego przebiegu oraz możliwych do zdobycia nagród.

Sylwestrowy konkurs sms

UOKiK tłumaczy, że osoby, które 31 grudnia 2021 r. oglądały transmitowany na żywo koncert sylwestrowy Telewizji Polsat, mogły wziąć udział w konkursie SMS „Wygraj 100 000 zł lub auto oraz nagrody dodatkowe”. Prowadzący program zapewniali: „wystarczy, że wyślecie SMS o treści SYLWESTER pod numer 7370”, „dzisiaj gracie o jeden z tych czterech eleganckich samochodów”, „dzisiaj wieczorem dzwonimy wyłącznie do zwycięzców”. Zachęta do wysłania wiadomości SMS pojawiała się także na dole ekranu, wraz z dopiskiem „Reg.txt.str.463”.

UOKiK: Pojedynczy sms nie gwarantował działu w grze

Zdaniem urzędu, wbrew przekazom wysłanie pojedynczej wiadomości sms (koszt 3,69 zł) nie umożliwiało udziału w grze o przewidziane nagrody, miało jedynie charakter zgłoszeniowy.

Dopiero odesłanie odpowiedzi na dodatkowe dwa płatne sms-y (o wybór nagrody głównej oraz o kod pocztowy) pozwalało na udział w kolejnym etapie konkursu. W rzeczywistości w noc sylwestrową konsumenci nie mogli jednak zdobyć obiecywanych nagród głównych.

Zadanie finałowe dopiero 5 stycznia

Zdaniem urzędu uczestnicy konkursu wiadomość z zadaniem finałowym dostawali dopiero 5 stycznia 2022 r. i wtedy musieli wysłać kolejną, czwartą już wiadomość sms (łącznie wydali więc 14,76 zł).

Odpowiedzi na otrzymywane 31 grudnia i 1 stycznia sms-y umożliwiały udział w grze o nagrody sylwestrowe i niespodzianki, czego nie sposób było wywnioskować z przekazu audycji. Wskazana zaś w komunikacji podczas programu strona 463 Telegazety odsyłała do całego spisu regulaminów i trzeba było wykonać kolejne działania, żeby znaleźć odpowiednie zapisy.

Możliwa kara w wysokości 10 proc. rocznego obrotu

Jeżeli zarzuty się potwierdzą, Telewizji Polsat i spółce Teleaudio Dwa grozi kara w wysokości do 10 proc. rocznego obrotu.

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny tłumaczy, że konsumenci mają prawo wymagać, aby kluczowe informacje dotyczące zasad konkursu, możliwych do zdobycia na poszczególnych etapach nagród i kosztów związanych z uczestnictwem były jednoznaczne i nie wprowadzały w błąd. - Muszą mieć pewność, że mogą polegać na tym, co prowadzący przekazują im w trakcie programu na żywo – na tej podstawie podejmują decyzję dotyczącą swojego udziału w konkursie i wydatkowania pieniędzy na ten cel. Podobnie jest z konkursowymi wiadomościami SMS - ich treść powinna być jasna i zrozumiała dla konsumentów. Gdyby od razu wiedzieli, że gra wymaga od nich podjęcia dodatkowych czynności i wydania większych środków, mogliby nie zdecydować się na uczestnictwo - mówi, cytowany w komunikacie.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu