Sektor przemysłowy charakteryzujący się dużymi wahaniami i udziałem pracy tymczasowej boryka się z coraz większymi trudnościami kadrowymi. Bez atrakcyjnej i – co ważne - szerokiej oferty pracy znalezienie pracowników na rodzimym rynku może być dla wielu firm niemożliwe – mówią eksperci Grupy Progres.
Pracodawco: jeśli nie chcesz swojej zguby...
- Firmy, które chcą się oprzeć na pracownikach z lokalnego rynku muszą dzisiaj tworzyć kompleksowy i bardzo atrakcyjny pakiet składający się na ofertę pracy, w której podstawowe wynagrodzenie jest jednym z wielu elementów świadczenia. Mówimy tutaj o strategicznym podejściu do rozwoju i poważnej inwestycji w pracownika – komentuje Ewa Błaszczyńska, dyrektor ds. sprzedaży w Grupie Progres.
Szwaczki, tapicerzy, mechanicy, spawacze, elektronicy, operatorzy PLC i wiele innych zawodów czy umiejętności jest dzisiaj na rynku bardzo pożądanych. Jeśli tacy pracownicy w ogóle są dostępni na rynku, to trzeba stworzyć dla nich bardzo atrakcyjną ofertę. Na rynku są firmy, które świadomie płacą 2 zł więcej na godzinę, niż mediana na rynku, dając przy tym gwarancję długoterminowej współpracy. Do tego zapewniają pakiet żywnościowy, bezpłatny transport do (i z) miejsca pracy oraz szereg innych benefitów, obejmujących czasami rodzinę pracownika. Dbają też o dobrą atmosferę w miejscu pracy i intensywnie się promują. Kampanie marketingowe i PR-owe pozwalają im przebić się z przekazem, zbudować markę atrakcyjnego, wyróżniającego się pracodawcy, co ma duży wpływ zwłaszcza na przyciąganie pracowników.