To już pewne, zmieni się właściciel VeloBank. Co to oznacza dla klientów? Promocje i produkty się zmienią?

Justyna Madan
Justyna Madan
VeloBank został sprzedany. Czy klienci na tym stracą?
VeloBank został sprzedany. Czy klienci na tym stracą? 123rf
VeloBank został sprzedany. Kupił go amerykański fundusz Cerberus Capital Management, L.P., z siedzibą w Nowym Jorku. Spółka ma dokapitalizować bank w kwocie 700 mln zł. Jak podaje biuro prasowe VeloBanku: „nowy inwestor planuje kontynuować współpracę z zespołem, doceniając jego dotychczasowy wysiłek budowania banku”. Co nowa sytuacja oznacza dla dotychczasowych klientów banku. Czy coś się zmieni?

Z informacji podanych przez VeloBank wynika, że „podpisana umowa to kluczowy etap realizowanego zgodnie z planem procesu resolution. Potwierdza silną pozycję banku, a dla klientów oznacza dalszy, stabilny rozwój nowoczesnej i atrakcyjnej oferty produktowej. Finalizacja transakcji, po uzyskaniu niezbędnych zgód Komisji Europejskiej oraz Komisji Nadzoru Finansowego, jest spodziewana w połowie 2024 roku.”

VeloBank został sprzedany. Co to oznacza dla klientów?

- Sprzedaż VeloBanku zakończy przymusową restrukturyzację Getin Noble Banku – najbardziej złożony proces tego typu w Unii Europejskiej. Dwa lata temu mieliśmy w polskim sektorze bankowym wielki problem, gdyż bank z pierwszej dziesiątki największych podmiotów w kraju był zagrożony upadłością. Teraz mamy zdrowy, nowoczesny VeloBank, który zyskuje prężnie działającego właściciela – powiedział Piotr Tomaszewski, prezes zarządu Bankowego Funduszu Gwarancyjnego.

A co z klientami? Sytuację tłumaczy Bankobranie na swojej stronie na Facebooku. - Zmiana właściciela na ten moment niewiele musi oznaczać dla klientów. VeloBank S.A. pozostaje bankiem, który podlega pod polskie prawo bankowe, a więc działa pod nadzorem KNF. Z racji tego, że ma swą siedzibę w Polsce i stąd się nie wynosi, to podlega pod polski Bankowy Fundusz Gwarancyjny - w niezmienionym zakresie, czyli generalnie do kwoty nieprzekraczającej równowartości 100 tys. euro 100% środków klienta jest chronione – wyjaśnia Bankobranie.

Na najważniejsze pytania, które nurtują klientów odpowiada Monika Banyś, rzeczniczka prasowa VeloBank S.A.

Czy w związku ze zmianą właściciela zmienią się: numer konta, login, hasło, PIN lub termin ważności kart?
Nie. Zmiana właściciela banku nie powoduje zmian w tym zakresie. Każdy klient może bezpiecznie korzystać ze swojej bankowości poprzez stronę internetową (velobank.pl), na takich samych zasadach jak wcześniej. Nie zmieniły się loginy, hasła, PIN-y, warunki umów oraz terminy ważności kart.

Czy w związku ze zmianą właściciela banku trzeba coś zrobić (np. podpisać aneks do umowy z bankiem)?
Nie. Klienci nic nie muszą robić. Nie ma potrzeby podpisywania aneksów do umowy z bankiem. Warunki korzystania z produktów i usług pozostają w mocy.

Czy produkty się zmienią?
VeloBank funkcjonuje tak jak do tej pory, obsługując istniejące produkty, ale też proponując coraz nowsze i konkurencyjne względem innych banków oferty dla klientów oraz inne rozwiązania, z wykorzystaniem innowacyjnych technologii.

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Strefę Biznesu codziennie. Obserwuj StrefaBiznesu.pl!

VeloBank zapewnia, że w planach na bieżący rok ma m.in. „zaoferowanie klientom hipotek o wartości 1 mld zł, 2 mld zł kredytów konsumpcyjnych i 2 mld zł kredytów korporacyjnych.”

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu