Z informacji podanych przez VeloBank wynika, że „podpisana umowa to kluczowy etap realizowanego zgodnie z planem procesu resolution. Potwierdza silną pozycję banku, a dla klientów oznacza dalszy, stabilny rozwój nowoczesnej i atrakcyjnej oferty produktowej. Finalizacja transakcji, po uzyskaniu niezbędnych zgód Komisji Europejskiej oraz Komisji Nadzoru Finansowego, jest spodziewana w połowie 2024 roku.”
VeloBank został sprzedany. Co to oznacza dla klientów?
- Sprzedaż VeloBanku zakończy przymusową restrukturyzację Getin Noble Banku – najbardziej złożony proces tego typu w Unii Europejskiej. Dwa lata temu mieliśmy w polskim sektorze bankowym wielki problem, gdyż bank z pierwszej dziesiątki największych podmiotów w kraju był zagrożony upadłością. Teraz mamy zdrowy, nowoczesny VeloBank, który zyskuje prężnie działającego właściciela – powiedział Piotr Tomaszewski, prezes zarządu Bankowego Funduszu Gwarancyjnego.
A co z klientami? Sytuację tłumaczy Bankobranie na swojej stronie na Facebooku. - Zmiana właściciela na ten moment niewiele musi oznaczać dla klientów. VeloBank S.A. pozostaje bankiem, który podlega pod polskie prawo bankowe, a więc działa pod nadzorem KNF. Z racji tego, że ma swą siedzibę w Polsce i stąd się nie wynosi, to podlega pod polski Bankowy Fundusz Gwarancyjny - w niezmienionym zakresie, czyli generalnie do kwoty nieprzekraczającej równowartości 100 tys. euro 100% środków klienta jest chronione – wyjaśnia Bankobranie.
Na najważniejsze pytania, które nurtują klientów odpowiada Monika Banyś, rzeczniczka prasowa VeloBank S.A.
Czy w związku ze zmianą właściciela zmienią się: numer konta, login, hasło, PIN lub termin ważności kart?
Nie. Zmiana właściciela banku nie powoduje zmian w tym zakresie. Każdy klient może bezpiecznie korzystać ze swojej bankowości poprzez stronę internetową (velobank.pl), na takich samych zasadach jak wcześniej. Nie zmieniły się loginy, hasła, PIN-y, warunki umów oraz terminy ważności kart.
Czy w związku ze zmianą właściciela banku trzeba coś zrobić (np. podpisać aneks do umowy z bankiem)?
Nie. Klienci nic nie muszą robić. Nie ma potrzeby podpisywania aneksów do umowy z bankiem. Warunki korzystania z produktów i usług pozostają w mocy.
Czy produkty się zmienią?
VeloBank funkcjonuje tak jak do tej pory, obsługując istniejące produkty, ale też proponując coraz nowsze i konkurencyjne względem innych banków oferty dla klientów oraz inne rozwiązania, z wykorzystaniem innowacyjnych technologii.
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Strefę Biznesu codziennie. Obserwuj StrefaBiznesu.pl!
VeloBank zapewnia, że w planach na bieżący rok ma m.in. „zaoferowanie klientom hipotek o wartości 1 mld zł, 2 mld zł kredytów konsumpcyjnych i 2 mld zł kredytów korporacyjnych.”
