Trzy powody, dla których warto prowadzić teczki pracownicze w wersji elektronicznej. Poradnik dla pracodawcy

AIPZaktualizowano 
Piętrzące się stosy dokumentacji pracowniczej to rzeczywistość, z którą codziennie zderza się większość pracowników zajmujących się zasobami ludzkimi. Gromadzone w opasłych segregatorach, są piętą achillesową w niejednej polskiej firmie, zwłaszcza kiedy potrzebne jest znalezienie konkretnych danych. Tymczasem już od 1 stycznia 2019 roku takie akta mogą być przechowywane w formie całkowicie elektronicznej! Czy rzeczywiście digitalizacja teczek pracowniczych niesie ze sobą wymierne korzyści?

Wraz z początkiem nowego roku w życie weszła nowelizacja ustawy wprowadzająca skrócenie okresu przechowywania akt pracowniczych do 10 lat, a także możliwość ich elektronizacji. Zmiany te są korzystne dla przedsiębiorców przede wszystkim ze względu na oszczędność czasu i pieniędzy, ponieważ jeszcze do niedawna na koszty związane z prowadzeniem i przechowywaniem tych danych przez 50 lat wynosiły rocznie ok. 130 mln zł w skali całego kraju.

Digitalizacja dokumentacji pracowników to kolejny, ważny krok w stronę cyfrowej transformacji systemu. Co więcej, przejście na taką formę przetwarzania danych wcale nie jest trudne ani czasochłonne. Wystarczy tylko, że każdy dokument zostanie cyfrowo odwzorowany, np. za pomocą skanu i kwalifikowanej pieczęci elektronicznej lub kwalifikowanego podpisu elektronicznego. Co konkretnie zyskają przedsiębiorcy po podjęciu decyzji o zdigitalizowaniu akt swoich pracowników?

Składki emerytalne w ZUS wszystkich, którzy czekają na emeryturę zostaną zwaloryzowane o około 10 proc. Kiedy i co to znaczy dla przyszłych emerytów? Dlaczego warto poczekać z wnioskiem o emeryturę? Po prostu kliknij w ten tekst, a dowiesz się wszystkiego!

polecane: 60 Sekund Biznesu: W internecie jest wygodniej i większy wybór.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3