Według wstępnych danych przychody segmentu detalicznego Wittchen wyniosły 114,3 mln zł (-1 proc. rdr), zaś segmentu B2B: 18,7 mln zł (+9 proc. rdr). Przychody w 2024 r. wyniosły 454,1 mln zł (-3 proc.), w tym przychody segmentu detalicznego 399 mln zł (-1,8 proc.), zaś B2B 55,1 mln zł (-9,5 proc. rdr).
- W ostatnim kwartale roku, kluczowym dla handlu detalicznego, obserwowaliśmy poprawę w porównaniu z trzecim kwartałem, jeśli chodzi o zachowania zakupowe konsumentów, zarówno w Polsce, jak i większości pozostałych krajów, gdzie jesteśmy obecni z naszymi salonami. Sprzedaż w sklepach stacjonarnych wzrosła w Rumunii, Słowacji, Niemczech i Austrii. Uruchomione przez nas w 2024 roku zagraniczne salony osiągają satysfakcjonujące rezultaty. Wciąż mierzymy się natomiast z wyzwaniami związanymi ze sprzedażą na platformach marketplace. Tak jak już informowaliśmy, intensywnie pracujemy nad poprawą modelu współpracy z największymi platformami sprzedażowymi oraz nad wzmocnieniem sprzedaży online we własnych sklepach internetowych - powiedział prezes Jędrzej Wittchen, cytowany w komunikacie.
Spółka przypomniała, że w 2024 roku uruchomiła dwa nowe salony w Austrii, dwa kolejne salony w Rumunii (łącznie w tym kraju ma już trzy sklepy pełniące rolę showroom'ów) oraz jeden salon w Niemczech. Miniony rok był również pierwszym pełnym okresem funkcjonowania salonu marki Wittchen w Słowacji, gdzie pod koniec listopada ubiegłego roku uruchomiony został również sklep on-line.
Wittchen jest sprzedawcą dodatków i akcesoriów skórzanych. Prowadzi także sprzedaż obuwia i odzieży skórzanej oraz akcesoriów podróżnych. Spółka jest notowana na GPW od 2015 r. Głównymi akcjonariuszami spółki są Jędrzej i Monika Wittchen posiadający łącznie 59,94 proc. akcji.
Źródło: spółka/pap/isbnews
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Strefę Biznesu codziennie. Obserwuj StrefaBiznesu.pl!
