https://strefabiznesu.pl
reklama

Zakupy firmowe na Allegro: z platformy korzysta 72 proc. przedsiębiorstw

Oliwia Marciszewska
Opracowanie:
Z najnowszych badań przeprowadzonych przez agencję Danae na zlecenie Allegro wynika, że aż 72 proc. przedsiębiorstw w Polsce dokonuje zakupów firmowych na platformie Allegro. Spośród tych firm, 86 proc. realizuje zakupy związane z administracją, a 81 proc. dokonuje zakupów strategicznych.
Z najnowszych badań przeprowadzonych przez agencję Danae na zlecenie Allegro wynika, że aż 72 proc. przedsiębiorstw w Polsce dokonuje zakupów firmowych na platformie Allegro. Spośród tych firm, 86 proc. realizuje zakupy związane z administracją, a 81 proc. dokonuje zakupów strategicznych.
Z najnowszych badań przeprowadzonych przez agencję Danae na zlecenie Allegro wynika, że aż 72 proc. przedsiębiorstw w Polsce dokonuje zakupów firmowych na platformie Allegro. Spośród tych firm, 86 proc. realizuje zakupy związane z administracją, a 81 proc. dokonuje zakupów strategicznych.

Spis treści

Firmy z różnych sektorów, takich jak uroda (75 proc.), biura (73 proc.), motoryzacja (73 proc.), budownictwo (62 proc.) i HoReCa (58 proc.), regularnie korzystają z Allegro. Zakupy dzielą się na dwie główne kategorie:

  • Zakupy administracyjne: obejmują artykuły biurowe, sprzęt komputerowy, meble oraz środki czystości. W tej kategorii 86 proc. firm zaopatruje się głównie online na Allegro.

  • Zakupy strategiczne: związane z działalnością branżową, jak kosmetyki, części samochodowe czy produkty spożywcze. 81 proc. przedsiębiorców dokonuje tych zakupów na Allegro.

Preferencje zakupowe firm

Allegro podkreśla, że nawet firmy preferujące zakupy stacjonarne korzystają z ich platformy: 45 proc. zamawia artykuły administracyjne, a 40 proc. produkty strategiczne online. Badanie pokazuje, że 80 proc. firm wybiera zakupy administracyjne online, a 89 proc. preferuje tę formę dla zakupów strategicznych.

Przedsiębiorcy zazwyczaj współpracują z kilkoma stałymi dostawcami. 46 proc. firm robiących zakupy strategiczne i 56 proc. realizujących zakupy administracyjne korzysta z usług różnych sprzedawców, nie nawiązując stałych relacji.

Rozwój Allegro Business

Piotr Truszkowski, dyrektor Allegro Business, podkreśla, że digitalizacja zakupów stała się standardem dla polskich firm. Allegro Business, platforma dedykowana firmom, odnotowała w 2024 roku wzrost liczby kupujących o 31 proc. r/r. Platforma oferuje ponad 220 mln ofert, a przedsiębiorcy mogą liczyć na rabaty kwotowe i hurtowe.

W badaniu 83 proc. firm pozytywnie oceniło możliwość odroczenia płatności do 60 dni z Allegro Pay, 82 proc. doceniło rabaty hurtowe, a 80 prc. korzysta z Allegro Smart. Dodatkowo, 75 proc. klientów uważa, że cena netto podawana przez sprzedawców jest dużym ułatwieniem.

W 2024 roku Allegro Business odnotowało wzrost liczby transakcji o 36 proc. r/r, a łączna wartość towarów sprzedanych firmom wzrosła o 25 proc.

Metodologia badania

Badanie przeprowadzono w sierpniu 2024 roku przez agencję Danae metodą CATI na grupie 700 przedsiębiorców z różnych branż.

Allegro to wiodąca platforma handlowa w Polsce, działająca jako marketplace. Od października 2016 roku należy do funduszy Cinven, Permira i Mid Europa, a od 2020 roku jest notowana na GPW, będąc częścią indeksu WIG20.

Źródło: PAP

Biznes

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu