Zakupy w supermarkecie bez kolejki - czy to możliwe? Kolejne innowacje po wprowadzeniu samoobsługowych kas

OPRAC.:
Mikołaj Wójtowicz
Mikołaj Wójtowicz
materiały prasowe sieci Kaufland
Długie kolejki do kasy w supermarkecie to problem, z którym zmaga się wielu z nas. Nie raz zdarza się tak, że wszystkie kasy są czynne, kasjerzy uwijają się w pocie czoła, a klientów przybywa. Markety mają nowe pomysły. Już jakiś czas temu w Polsce pojawiły się kasy samoobsługowe. Teraz pojawiają się skanery, z którymi można jeździć po markecie, od razu skanując produkty, gdy wrzucamy je do koszyka. Dzięki temu płacenie za produkty ma być jeszcze szybsze.

Spis treści

Kaufland wprowadza usługę K-Scan. Czy znikną kolejki przy kasach?

Kaufland wdraża nowe rozwiązanie do samodzielnego skanowania produktów w kolejnych marketach. Od początku marca narzędzie jest dostępne w trzydziestu pięciu sklepach z ponad 200, jakie sieć Kaufland ma w Polsce. Do końca 2023 r. usługa ma być dostępna w 60 sklepach.

- Kaufland przykłada dużą wagę do tego, aby odpowiadać na zróżnicowane potrzeby klientów i dba o zapewnienie kupującym innowacyjnych rozwiązań zwiększających komfort zakupów. Od września 2022 r. w sklepach sieci sukcesywnie wprowadzana jest usługa K-Scan, która oprócz oszczędności czasu gwarantuje wygodę i stały podgląd koszyka zakupowego - informuje biuro prasowe sieci Kaufland w specjalnym komunikacie prasowym.

- Dotychczas takie skanery widziałam m.in. w supermarketach na Zachodzie. Akurat w tych sklepach, w których byłam, kolejki do kas też występowały. Gdyby nie było skanerów, pewnie byłyby jeszcze większe – tłumaczy Ala, studentka z Warszawy.

Samodzielne skanowanie produktów przy użyciu K-Scan. Jak to zrobić?

Skanując produkty, na bieżąco można śledzić wartość swoich zakupów lub sprawdzić cenę pojedynczego artykułu. Ponadto nie ma potrzeby czekać w kolejce do tradycyjnych kas ani wykładać artykułów do skanowania. Po zdjęciu towarów z półki sklepowej i zeskanowaniu ich przy pomocy skanera można je od razu umieścić w torbie zakupowej i sfinalizować transakcję, skanując kod w kasie samoobsługowej.

Z usługi będą mogli skorzystać ci klienci, którzy przystąpili do programu lojalnościowego Kaufland Card. Z badania, które przeprowadził Kaufland, wynika, że największą popularnością usługa cieszy się wśród konsumentów w wieku:

  • 18-30 lat (25 proc.)
  • 41-50 lat (25 proc.).

- Co ciekawe, z danych wynika również, że średnia wartość koszyka zakupowego klientów decydujących się na samodzielne skanowanie jest wyższa niż wartość koszyka osób korzystających z tradycyjnych kas - czytamy w oficjalnym komunikacie Kauflandu.

W planach są także testy aplikacji na telefony skanującej kody kreskowe z produktów. Podobne testy miały już miejsce w sieci Netto w Danii oraz w nieobecnym już w Polsce Tesco.

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu