Zakupy w supermarkecie bez kolejki - czy to możliwe? Kolejne innowacje po wprowadzeniu samoobsługowych kas

Mikołaj Wójtowicz
Opracowanie:
materiały prasowe sieci Kaufland
Długie kolejki do kasy w supermarkecie to problem, z którym zmaga się wielu z nas. Nie raz zdarza się tak, że wszystkie kasy są czynne, kasjerzy uwijają się w pocie czoła, a klientów przybywa. Markety mają nowe pomysły. Już jakiś czas temu w Polsce pojawiły się kasy samoobsługowe. Teraz pojawiają się skanery, z którymi można jeździć po markecie, od razu skanując produkty, gdy wrzucamy je do koszyka. Dzięki temu płacenie za produkty ma być jeszcze szybsze.

Spis treści

Kaufland wprowadza usługę K-Scan. Czy znikną kolejki przy kasach?

Kaufland wdraża nowe rozwiązanie do samodzielnego skanowania produktów w kolejnych marketach. Od początku marca narzędzie jest dostępne w trzydziestu pięciu sklepach z ponad 200, jakie sieć Kaufland ma w Polsce. Do końca 2023 r. usługa ma być dostępna w 60 sklepach.

- Kaufland przykłada dużą wagę do tego, aby odpowiadać na zróżnicowane potrzeby klientów i dba o zapewnienie kupującym innowacyjnych rozwiązań zwiększających komfort zakupów. Od września 2022 r. w sklepach sieci sukcesywnie wprowadzana jest usługa K-Scan, która oprócz oszczędności czasu gwarantuje wygodę i stały podgląd koszyka zakupowego - informuje biuro prasowe sieci Kaufland w specjalnym komunikacie prasowym.

- Dotychczas takie skanery widziałam m.in. w supermarketach na Zachodzie. Akurat w tych sklepach, w których byłam, kolejki do kas też występowały. Gdyby nie było skanerów, pewnie byłyby jeszcze większe – tłumaczy Ala, studentka z Warszawy.

Samodzielne skanowanie produktów przy użyciu K-Scan. Jak to zrobić?

Skanując produkty, na bieżąco można śledzić wartość swoich zakupów lub sprawdzić cenę pojedynczego artykułu. Ponadto nie ma potrzeby czekać w kolejce do tradycyjnych kas ani wykładać artykułów do skanowania. Po zdjęciu towarów z półki sklepowej i zeskanowaniu ich przy pomocy skanera można je od razu umieścić w torbie zakupowej i sfinalizować transakcję, skanując kod w kasie samoobsługowej.

Z usługi będą mogli skorzystać ci klienci, którzy przystąpili do programu lojalnościowego Kaufland Card. Z badania, które przeprowadził Kaufland, wynika, że największą popularnością usługa cieszy się wśród konsumentów w wieku:

  • 18-30 lat (25 proc.)
  • 41-50 lat (25 proc.).

- Co ciekawe, z danych wynika również, że średnia wartość koszyka zakupowego klientów decydujących się na samodzielne skanowanie jest wyższa niż wartość koszyka osób korzystających z tradycyjnych kas - czytamy w oficjalnym komunikacie Kauflandu.

W planach są także testy aplikacji na telefony skanującej kody kreskowe z produktów. Podobne testy miały już miejsce w sieci Netto w Danii oraz w nieobecnym już w Polsce Tesco.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Polska istotnym graczem w sektorze offshore

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu