Spis treści
Kaufland wprowadza usługę K-Scan. Czy znikną kolejki przy kasach?
Kaufland wdraża nowe rozwiązanie do samodzielnego skanowania produktów w kolejnych marketach. Od początku marca narzędzie jest dostępne w trzydziestu pięciu sklepach z ponad 200, jakie sieć Kaufland ma w Polsce. Do końca 2023 r. usługa ma być dostępna w 60 sklepach.
- Kaufland przykłada dużą wagę do tego, aby odpowiadać na zróżnicowane potrzeby klientów i dba o zapewnienie kupującym innowacyjnych rozwiązań zwiększających komfort zakupów. Od września 2022 r. w sklepach sieci sukcesywnie wprowadzana jest usługa K-Scan, która oprócz oszczędności czasu gwarantuje wygodę i stały podgląd koszyka zakupowego - informuje biuro prasowe sieci Kaufland w specjalnym komunikacie prasowym.
- Dotychczas takie skanery widziałam m.in. w supermarketach na Zachodzie. Akurat w tych sklepach, w których byłam, kolejki do kas też występowały. Gdyby nie było skanerów, pewnie byłyby jeszcze większe – tłumaczy Ala, studentka z Warszawy.
Samodzielne skanowanie produktów przy użyciu K-Scan. Jak to zrobić?
Skanując produkty, na bieżąco można śledzić wartość swoich zakupów lub sprawdzić cenę pojedynczego artykułu. Ponadto nie ma potrzeby czekać w kolejce do tradycyjnych kas ani wykładać artykułów do skanowania. Po zdjęciu towarów z półki sklepowej i zeskanowaniu ich przy pomocy skanera można je od razu umieścić w torbie zakupowej i sfinalizować transakcję, skanując kod w kasie samoobsługowej.
Z usługi będą mogli skorzystać ci klienci, którzy przystąpili do programu lojalnościowego Kaufland Card. Z badania, które przeprowadził Kaufland, wynika, że największą popularnością usługa cieszy się wśród konsumentów w wieku:
- 18-30 lat (25 proc.)
- 41-50 lat (25 proc.).
- Co ciekawe, z danych wynika również, że średnia wartość koszyka zakupowego klientów decydujących się na samodzielne skanowanie jest wyższa niż wartość koszyka osób korzystających z tradycyjnych kas - czytamy w oficjalnym komunikacie Kauflandu.
W planach są także testy aplikacji na telefony skanującej kody kreskowe z produktów. Podobne testy miały już miejsce w sieci Netto w Danii oraz w nieobecnym już w Polsce Tesco.
Strefa Biznesu: Polska istotnym graczem w sektorze offshore
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?