Znana spółka odzieżowa stawia na marki premium

Marek Knitter
Answear.com to założony w 2011 roku e-commerce zajmujący się sprzedażą markowej odzieży, obuwia oraz akcesoriów.
Answear.com to założony w 2011 roku e-commerce zajmujący się sprzedażą markowej odzieży, obuwia oraz akcesoriów. fot.123fr
Answear.com zamierza zwiększać liczbę marek premium w swojej ofercie i zająć pozycję lidera w tym segmencie w Europie Środkowej. W 2024 r. sprzedaż w segmencie premium wzrosła o 28% i stanowiła już 71% udziału w przychodach ogółem.

Spis treści

Nasza strategia jest ukierunkowana na budowę siły marek, zwiększenie rentowności i odróżnienie się od konkurencji. Będziemy zwiększać liczbę marek premium w naszej ofercie. Zakładamy dalszy wzrost przychodów przy poprawie rentowności, co chcemy oprzeć na atrakcyjności oferty produktowej i poprzez efektywność działań marketingowych. Chcemy być nr. 1 w modzie premium i high-end w Europie Środkowej, działamy konsekwentnie i mamy gotową infrastrukturę do dalszego wzrostu i optymalizacji powiedział prezes Krzysztof Bajołek podczas konferencji prasowej.

Spółka nie zamierza wchodzić na nowe rynki, ma inne plan

Prezes powiedział także, że grupa nie planuje wchodzić na nowe rynki czy otwierać nowego magazynu w najbliższym czasie, ponieważ wystarczy jej obecny magazyn centralny o powierzchni 39 tys. mkw (z możliwością rozbudowy o 20 tys. mkw).

Planowaliśmy w niedługim czasie otworzyć drugi magazyn gdzieś na południu, w Bułgarii czy Rumunii, ale zawiesiliśmy te plany, bo efekt premiumizacji jest taki, że nie potrzebujemy więcej miejsca i na tę chwilę nie pracujemy nad nowym magazynem [...] Jesteśmy obecni na 12 rynkach, czyli wszystkich istotnych rynkach naszego regionu i w tej chwili nie planujemy otwarcia nowych rynków dopóki nie osiągniemy nasycenia na obecnych i dopóki nie osiągniemy najwyższych możliwych poziomów rentowności. A potem zostały nam jeszcze np. kraje bałkańskie, Niemcy czy Austria powiedział także prezes.

Wyższa EBITDA i oczekiwany wyższy kurs akcji

Bajołek zapowiedział też, że w 2025 r. Answear.com celuje w 80 mln zł EBITDA oraz 100 mln zł w 2026 r. wobec 34,4 mln zł EBITDA w 2024 r., zaś na 2027 r. planuje 120 mln zł EBITDA.

W tym roku EBITDA musi wynieść przynajmniej 80 mln zł, a kurs akcji osiągnąć przynajmniej 40 zł. Przyszły mroku cel to przynajmniej 100 mln zł, a kurs 50 zł, zaś w 2027 r. to 120 mln i kurs 60 zł. Tę wizję budowy pozycji lidera rynku mody premium i high-end w Europie Środkowej chcemy realizować poprzez marki Answear i PRM powiedział także prezes.

Wiceprezes ds. finansowych Jacek Dziaduś powiedział z kolei, że wydatki capex w tym roku będą niższe niż 30-kilka mln zł w 2024 r., ale odrobinę wyższe niż ok. 12 mln zł w 2023 r.

To będzie kilkanaście milionów złotych i będzie to raczej głównie capex utrzymaniowy i odtworzeniowy niż inwestycyjny dodał Dziaduś.

W całym 2024 r. Answear.com odnotował 10,04 mln zł jednostkowej straty netto wobec 20,21 mln zł zysku rok wcześniej. Przychody ze sprzedaży sięgnęły 1 508,64 mln zł wobec 1 260,06 mln zł rok wcześniej.

Answear.com to założony w 2011 roku e-commerce zajmujący się sprzedażą markowej odzieży, obuwia oraz akcesoriów. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2021 r. Głównym udziałowcem spółki jest Forum X FIZ (główny udziałowiec Krzysztof Bajołek).

Źródło: ISBnews

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu