- To, że robimy zakupy, siedząc na sofie albo jadąc tramwajem, nikogo już nie dziwi. Tak samo jak nie dziwi nas to, że płatności muszą być bezpieczne - tłumaczy w rozmowie z AIP Aleksander Naganowski, Mastercard Europe. - W połowie września będzie obowiązywała Dyrektywa PSD2, która w dodatkowy sposób reguluje kwestie uwierzytelnienia transakcji - dodaje.
Jak wynika z badania Mastercard „Bezpieczne e-zakupy”, większe bezpieczeństwo przy zakupach online, w tym przy płatnościach, jest istotną kwestią dla ankietowanych. W najbliższym czasie ich oczekiwania w tym zakresie zostaną spełnione wraz z wprowadzeniem tzw. silnego uwierzytelnienia klienta. Jest to jeden z elementów, które przewiduje PSD2 - dyrektywa UE o usługach płatniczych, wchodząca w życie 14 września br.
Płacąc za zakupy online kartą, konsument (w zależności od tego, co zaproponuje bank-wydawca karty) będzie potwierdzał swoją tożsamość z wykorzystaniem 2 z 3 elementów: tego, co zna (np. hasło), tego, co posiada (np. telefon) lub tego, czym jest (np. odcisk palca).