Już 56 proc. Polek i Polaków korzysta z internetowych usług subskrypcyjnych - wynika z badania Blue Media „Finanse w czasie epidemii”. Platformy oferujące dostęp do filmów i seriali wyraźnie deklasują inne serwisy działającą w modelu płatności abonamentowych. Doceniamy usługi subskrypcyjne za wygodę i łatwość korzystania oraz lepszą ofertę cenową niż w przypadku zakupu pojedynczej usługi lub produktu.
Polaków nie trzeba specjalnie przekonywać do internetowych usług subskrypcyjnych. W ciągu ostatnich trzech lat odsetek osób deklarujących, że nie korzysta z żadnej tego typu usługi spadł o 18 punktów procentowych. Badanie Blue Media było realizowane na początku maja, czyli w czasie, gdy izolacja społeczna i związane z nią obostrzenia wciąż obowiązywały, co bez wątpienia miało wpływ na deklaracje respondentów.
Kto czyta, nie błądzi - kliknij!
Film kupię lub zainwestuję w seriale
Największą popularnością cieszą się bezapelacyjnie serwisy streamingowe z filmami i serialami. Korzysta z nich już jedna trzecia Polek i Polaków (wzrost o 11 punktów proc. w ciągu ostatniego roku). Ciągłym wzrostem zainteresowania, choć już nie tak spektakularnym, mogą pochwalić się również serwisy i aplikacje oferujące dostęp do muzyki (wzrost z 13 do 15 proc.), prasy online (z 10 do 14 proc.) oraz e-booków i audiobooków (z 8 do 10 proc.).