Blisko 50 mln zł zysku miało polskie studio gamingowe

Marek Knitter
Spółka znana jest z takich gier jak: "Anomaly", "This War of Mine" i "Frostpunk"
Spółka znana jest z takich gier jak: "Anomaly", "This War of Mine" i "Frostpunk"
Spółka 11 bit studios zanotowała 48,02 mln zł jednostkowego zysku netto w III kw. 2024 r. wobec 2,66 mln zł straty rok wcześniej. Przychody ze sprzedaży sięgnęły w tym okresie 75,9 mln zł wobec 9,5 mln zł rok wcześniej.

Jak podała spółka w raporcie w I-III kw. 2024 r. miała 47,55 mln zł jednostkowego zysku netto wobec 1,35 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 106,66 mln zł w porównaniu z 34,28 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 58,04 mln zł wobec 1,66 mln zł. Według spółki kluczowe znaczenie dla wyników za ten okres miała premiera gry "Frostpunk 2", która miała miejsce 20 września 2024 roku (w wersji na komputery PC).

- Do końca września sprzedaliśmy 441 tys. kopii gry, uwzględniając zwroty, przy czym aż 53,7 proc. fanów wybrało wersję Deluxe, z której część przychodów będzie rozpoznawana w czasie wraz z premierami kolejnych płatnych dodatków, które ta wersja zawiera - powiedział prezes Przemysław Marszał, cytowany w komunikacie.

Dodał, że do 14 listopada sprzedaż powiększyła się do 511 tys. sztuk. (48,7 proc. wersja Deluxe).

Blisko 25 proc. kupujących "Frostpunka 2" (do 30 września) stanowili fani z Chin, 18,2 proc. kopii trafiło do graczy ze Stanów Zjednoczonych a 7,1 proc. do fanów z Niemiec. Dla Polski wskaźnik wynosił 2,9 proc.

Spółka przypomniała, że w ostatnich kwartałach portfolio sprzedażowe wydawnictwa powiększyło się o gry: „The Invincible", „The Thaumaturge", „INDIKA" oraz „Creatures of Ava".

Prezes Marszał zapowiedział, że w kolejnych kwartałach spółka chce skupić się na poprawie jakości rozgrywki "Frostpunka 2", tak aby gra jeszcze lepiej odpowiadała na oczekiwania fanów świata "Frostpunka", jak i nowych graczy.

- Zaadresowanie ich uwag, dokonywane poprzez wypuszczanie kolejnych update'ów jak i znaczących rozszerzeń do gry, a także w dalszej kolejności płatnych dodatków, przy wsparciu działań marketingowych, pozwoli zagwarantować długi cykl życia i monetyzacji gry, tak jak ma to miejsce z pierwszą grą z tego uniwersum - wskazał także prezes.

11 bit studios działa na rynku gier od 2010 roku. Jest producentem multiplatformowych gier komputerowych. Spółka przeniosła się z NewConnect na rynek główny GPW w 2015 r.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu