Rekordowe wyniki finansowe w 2024 roku
Revolut zakończył 2024 rok z imponującymi wynikami finansowymi, które potwierdzają skuteczność jego strategii biznesowej. Przychody grupy wzrosły do 4 miliardów dolarów, co stanowi wzrost o 72 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. Zysk przed opodatkowaniem wyniósł 1,4 miliarda dolarów, a zysk netto osiągnął poziom 1 miliarda dolarów. Marża zysku netto wzrosła do 26 proc., co jest efektem efektywnego modelu operacyjnego firmy.
Liczba klientów Revolut na całym świecie wzrosła do 52,5 miliona, co oznacza wzrost o 38 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. Wzrost ten jest wynikiem zarówno rosnącej bazy klientów, jak i zwiększonego wykorzystania produktów oferowanych przez firmę. Revolut odnotował również znaczny wzrost w kluczowych liniach biznesowych, takich jak płatności kartowe, zarządzanie majątkiem, wymiana walut oraz subskrypcje.
Szybka akwizycja i rosnące zaangażowanie klientów
Rok 2024 był rekordowy pod względem pozyskiwania nowych klientów. Revolut powitał globalnie blisko 15 milionów nowych użytkowników. Dynamika wzrostu była szczególnie widoczna w Europie, gdzie Revolut stał się najczęściej pobieraną aplikacją w kategorii finanse w 19 krajach.
Wzrost aktywności klientów był równie imponujący. Wolumen transakcji wzrósł do blisko 1,3 biliona dolarów, a liczba aktywnych klientów indywidualnych miesięcznie wzrosła o 42 proc. Segment Revolut Business również pokazał mocną dynamikę, z 56 proc. wzrostem liczby aktywnych klientów firmowych.
– 2024 rok był w Revolut przełomowy. Nie tylko przyspieszyliśmy akwizycję, witając globalnie blisko 15 milionów nowych klientów, ale zanotowaliśmy wzrost zaangażowania. Klienci, co jest kluczowe, korzystali z większej ilości usług Revolut, zarówno prywatnie, jak i w biznesie. Oba te czynniki przyniosły rekordowy wzrost, a nasz oparty o technologię model operacyjny przełożył się na rekordowe zyski – powiedział Nik Storoński, CEO i współzałożyciel Revolut.
Inwestycje w Zespół, Produkty i UX
Revolut kontynuował znaczące inwestycje w rozwój zespołu, procesów oraz poprawę doświadczeń klientów. Firma wprowadziła nowe usługi, takie jak numery IBAN na 7 rynkach europejskich, co wzmocniło jej pozycję jako konta pierwszego wyboru. Ponadto, Revolut zainwestował w rozwój produktów kredytowych oraz wprowadził nowe funkcje w ofercie Revolut Business.
Revolut nieustannie pracuje nad zwiększeniem bezpieczeństwa i wsparcia dla swoich klientów. Dzięki zaawansowanym środkom bezpieczeństwa, firma uratowała klientów przed stratą ponad 600 milionów funtów w następstwie potencjalnych oszustw.
Plany na 2025 rok
Revolut jest na dobrej pozycji, by kontynuować szybki wzrost w 2025 roku i w kolejnych latach. Firma planuje formalne uruchomienie działalności banku Revolut w Wielkiej Brytanii oraz rozruch banku w Meksyku. Ponadto, Revolut zamierza aktywnie pozyskiwać kolejne licencje na świecie, skalować biznes po niedawnym wejściu na nowe rynki oraz wprowadzać innowacje produktowe.
– Robimy postępy w kierunku progu 100 milionów aktywnych klientów dziennie w 100 krajach, dzięki wzrostowi w Wielkiej Brytanii, Europie i na nowych rynkach. Pozostajemy też skupieni na poszerzaniu globalnego dostępu do finansowych usług, dzięki innowacyjnym produktom i unikalnemu UX – dodał Nik Storoński.
Revolut w Polsce
Revolut osiągnął znaczny wzrost również w Polsce, gdzie liczba klientów przekroczyła 4 miliony w październiku 2024 roku. Obecnie liczba użytkowników wynosi ponad 4,5 miliona, co czyni Polskę czwartym największym rynkiem dla Revolut po Wielkiej Brytanii, Francji i Hiszpanii.
Polscy klienci coraz częściej korzystają z usług kredytowych i oszczędnościowych oferowanych przez Revolut, co wskazuje na rosnącą popularność platformy jako banku pierwszego wyboru.
– Pracujemy nad zwiększeniem wartości oferty usług i produktów Revolut dla klientów w Polsce. Chcemy rozszerzać nasze portfolio o klasyczne produkty bankowe - jak kredyty hipoteczne, o zaawansowane funkcje bezpieczeństwa - jak In-app calls, o długoterminowe niskokosztowe produkty inwestycyjne - jak europejskie plany inwestycyjne, o globalne usługi łączności - jak karty eSIM, czy o benefity związane ze stylem życia - jak program korzyści RevPoints – powiedział Tomasz Jarczyk, head of credit, Revolut Bank w Polsce i Europie Północnej.
– Chcemy też poszerzać zakres usług codziennych - od płatności BLIK, po transport publiczny. Naszym celem jest stanie się dla klientów bankiem pierwszego wyboru, z pomocą lokalnych oddziałów Revolut Bank w Europie, także w Polsce – dodał.
Revolut otrzymał europejską licencję bankową pod koniec 2018 r. od Banku Litwy i Europejskiego Banku Centralnego (EBC). Revolut Bank UAB działa na 30 rynkach w Europejskim Obszarze Gospodarczym (EOG), gdzie obsługuje ponad 30 milionów klientów (indywidualnych i firmowych), w tym ponad 4 miliony klientów w Polsce.
