Boże Narodzenie 2020. Pod choinką w tym roku znajdziemy dużo sprzętu komputerowego oraz akcesoriów domowych

OPRAC.:
Zbigniew Biskupski
Zbigniew Biskupski
Skok popularności sprzętu komputerowego i wyposażenia wnętrz ma wiele wspólnego z czasem zdalnej pracy i edukacji oraz cyfrowej rozrywki, oraz znacznie dłuższym przebywaniem w domach niż jeszcze rok temu.
Skok popularności sprzętu komputerowego i wyposażenia wnętrz ma wiele wspólnego z czasem zdalnej pracy i edukacji oraz cyfrowej rozrywki, oraz znacznie dłuższym przebywaniem w domach niż jeszcze rok temu. Jarosław Jakubczak/ Polska Press
W tym roku częściej niż poprzednio kupujemy prezenty w sklepach internetowych. Dzięki temu już teraz, poprzez analizę koszyków zakupowych, możemy dowiedzieć się, co trafi pod choinki w formie prezentów.

W porównaniu z poprzednim sezonem świątecznym, w tym roku na platformie sklepów internetowych Shoper zawieranych jest 60 proc. więcej transakcji zakupowych. Najwięcej klientów przybywa sklepom sprzedającym sprzęt komputerowy, artykuły spożywcze i akcesoria do domu.

Pod choinką znajdziemy komputery i sprzęt domowy kupione w sieci

Analitycy Shopera, z którego oprogramowania e-commerce korzysta ponad 15 tys. polskich sklepów, porównali ruch i sprzedaż w ważnym dla zakupów świątecznych czasie (1-13 grudnia) z analogicznym okresem ubiegłego roku. Wizyt na stronach sklepów było o 60 proc. więcej niż przed rokiem, a liczba transakcji zakupowych wzrosła o 53 proc.

- Zaobserwowaliśmy, że średnia wartość koszyka zakupowego zmniejszyła się o kilka punktów procentowych w porównaniu z grudniem 2019, co świadczy o tym, że robimy więcej małych i pojedynczych zakupów. Takie praktyki mają miejsce właśnie przy kupowaniu prezentów dla bliskich, kiedy nabywamy tylko jeden od dawna upatrzony produkt. Nie dobieramy już więcej, aby załapać się na darmową wysyłkę. W tym roku częściej niż w ubiegłych kupujemy świąteczne prezenty w sieci - mówi Oliwia Tomalik, Marketing Manager Shoper.

TO JEST WAŻNE!. Kliknij i przeczytaj!

TO JEST WAŻNE!. Kliknij i przeczytaj!

Chętniej kupujemy mobilnie, bo tak jest szybciej

- Wzrost udziału zakupów za pomocą smartfonów i zamówień opłacanych przez szybkie płatności online pojawia się w naszych grudniowych statystykach - dodaje Oliwia Tomalik.

Wyniki platformy Shoper pokrywają się z wnioskami z raportu „Zakupy świąteczne 2020” firmy Deloitte. Pokazuje on, że choć wydamy na święta mniej niż rok temu, na prezentach większość z nas oszczędzać nie zamierza, zaś odsetek osób deklarujących, że zrobi zakupy świąteczne głównie online wzrósł w porównaniu z ubiegłym rokiem o 12 proc.

Co najchętniej kupujemy w sezonie świątecznym?

W pierwszych dwóch tygodniach grudnia największy ruch na platformie Shoper odnotowano w sklepach z branży Dom i Ogród, Zdrowie i uroda, Ubrania, Dzieci, Upominki i akcesoria. Jednak w tych kategoriach sklepów działa też najwięcej sprzedawców, dlatego bardziej interesujące wydaje się to, które z nich odnotowały relatywnie przyrost liczby klientów i zamówień w porównaniu z ubiegłorocznymi świętami.

Relatywny przyrost ruchu był największy dla kategorii Dom i Ogród, Delikatesy, Sport i podróże, Hobby, oraz Upominki i akcesoria. Liczba transakcji zakupowych wzrosła najbardziej w sklepach z kategorii Komputery, Delikatesy, Dom i Ogród, oraz Hobby.

Więcej sprzedają, więcej się reklamują

Na całej platformie Shoper w okresie świątecznym w porównaniu z ubiegłym rokiem niemal dwukrotnie wzrosła liczba sklepów prowadzących kampanie reklamowe Co ciekawe branże Upominki i akcesoria, Delikatesy, oraz Hobby był tymi, gdzie wzrosty wydatków reklamowych były największe. W tych trzech kategoriach sklepów również wzrost przychodów z kampanii był najwyższy - w przypadku branży Upominki i akcesoria sięgnął nawet 320 proc.

- Pod nazwą Delikatesy kryją się głównie e-sklepy z asortymentem spożywczym, których popularność na przestrzeni całego roku mocno wzrosła. Dlatego robione w nich w grudniu zakupy, to raczej nie prezenty - a zaopatrzenie świątecznych stołów. Za to skok popularności sprzętu komputerowego i wyposażenia wnętrz ma wiele wspólnego z czasem zdalnej pracy i edukacji oraz cyfrowej rozrywki, oraz znacznie dłuższym przebywaniem w domach niż jeszcze rok temu. Dlatego popularność gadżetów, które mają nam to ułatwić i uprzyjemnić dogania tradycyjne prezentowe hity jak ubrania i kosmetyki - zauważa Oliwia Tomalik z Shoper.

CZYTAJ DZISIAJ. Kliknij i przeczytaj!

TO JEST WAŻNE!. Kliknij i przeczytaj!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu