Spis treści
Wartość oferty złożonej przez Budimex to 348,82 mln zł netto. Przetarg był zorganizowany przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad.
Spółka zastrzega w komunikacie, że powyższe nie oznacza wyboru oferty Budimeksu jako najkorzystniejszej, gdyż postępowanie dotyczące oceny ofert nie zostało ostatecznie zakończone.
Umowa spółki zależnej od Budimeksu
Budimex podał dzisiaj także, że oferta jej spółki zależnej - FBSerwis - została oceniona najwyżej w postępowaniu przetargowym Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad na "Całoroczne utrzymanie dróg krajowych zarządzanych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Gdańsku z podziałem na 2 części: Część nr 1: Całoroczne utrzymanie dróg krajowych zarządzanych przez Rejon w Człuchowie Część nr 2: Całoroczne utrzymanie dróg krajowych zarządzanych przez Rejon w Gdańsku", podała spółka. Wartość oferty z opcjami wynosi 287 827 268,06 zł netto.
Termin rozpoczęcia robót ustalono na 1 lipca 2025 r., a termin zakończenia robót: do 30 czerwca 2029 r.
Umowa na budowę kolejnego odcinka S10
Spółka na początku lutego podała, że podpisała umowę na budowę kolejnego odcinka drogi ekspresowej S10. Kontrakt o wartości 204 mln złotych brutto dotyczy realizacji odcinka Szczecin Kijewo – Szczecin Zdunowo o długości 4,4 km. To już szósty odcinek S10 powierzony Budimeksowi, potwierdzający silną pozycję spółki w realizacji strategicznych projektów infrastrukturalnych w Polsce.
Droga S10 stanowi kluczowy element rządowego programu budowy nowoczesnej sieci transportowej, który ma na celu poprawę komunikacji międzyregionalnej i bezpieczeństwa na polskich drogach. Odcinek Szczecin Kijewo – Szczecin Zdunowo, którego budowa ma zakończyć się w IV kwartale 2028 roku, jest częścią większego przedsięwzięcia łączącego aglomerację szczecińską z Piłą. Cała trasa S10, obejmująca 113,4 km od autostrady A6 pod Szczecinem do węzła Piła Północ, jest realizowana na podstawie ośmiu kontraktów, z czego sześć powierzono Budimeksowi.
Łączna wartość kontraktów Budimeksu wynosi ponad 3,05 mld złotych brutto, a długość sześciu zakontraktowanych przez firmę odcinków to blisko 80 km. Trasa S10, biegnąca od Szczecina przez Piłę, Bydgoszcz i Toruń, połączy w przyszłości północny zachód Polski z Mazowszem, oferując alternatywny szlak wobec autostrady A2.
Inwestycje spółki Budimex w Czechach w innej formule
Prezes spółki Bidimex Artur Popko w rozmowie ze Strefą Biznesu powiedział niedawno m.in., że czeski rynek wykazuje znaczący potencjał wzrostu i w dłuższej perspektywie może odgrywać kluczową rolę w portfelu zamówień Budimeksu na rynkach zagranicznych. Poza tym ruszą tam ogromne projekty kolejowe w formule, która w Polsce praktycznie nie funkcjonuje.
Według niego istotnym obszarem dywersyfikacji działalności spółki w inwestycjach infrastrukturalnych są projekty typu PPP (partnerstwo publiczno-prywatne).
- Możliwość realizacji zadań w tej formule obecnie oferuje rynek czeski. Widzimy się na nim w roli generalnego wykonawcy, ale też planujemy aktywny udział w finansowaniu tamtejszych inwestycji. Obecnie na autostradzie D35 na odcinku Opatovec-Mohelnice, wraz z partnerami Cintra Invesis BV i Strabag, zakwalifikowaliśmy się do drugiego etapu tego postępowania. Przeszliśmy prekwalifikacje i jako konsorcjum uzyskaliśmy najwyższą ilość punktów. Kolejny etap przetargu zaplanowany jest w drugim półroczu. Sądzimy, że oferta na to zadanie zostanie wybrana w III kwartale tego roku – powiedział prezes Popko.
Budimex jest notowany na warszawskiej giełdzie od 1995 r. i wchodzi w skład indeksu WIG20. Jego inwestorem strategicznym jest hiszpańska firma Ferrovial.
