Gdy zastanawiamy się nad wyborem najlepszego serwisu reklamowego, pierwsze co przychodzi nam do głowy to intuicja, bo przecież znamy się wszyscy na wszystkim najlepiej.
1 Intuicja.
Jest ona bardzo dobrą wskazówką przy wyborze medium reklamowego ale używajmy jej z rezerwą tzn. kierujmy się nie tylko tym jakie serwisy my znamy ale powinniśmy raczej wybierać serwisy jakie znają nasi klienci.
Nasze postrzeganie może się różnić znacznie od tego jak postrzegają rzeczywistość nasi klienci.
Ważniejsze jest dla nas by to nasi potencjalni lub obecni klienci zobaczyli nasze reklamy a nie tylko my czy nasz kierownik.
Użyjmy naszej wiedzy, doświadczenia i znajomości rynku jaki grupy docelowej i w ten sposób stwórzmy sobie pierwszą grupę serwisów, na których umieścimy reklamę.
2 Statystyki
Gdy intuicja i wiedza rynkowa stworzy na odpowiednią grupę serwisów, na których według nas są obecni nasi przyszli klienci to wóczas warto porównać je z twardymi danymi.
Tylko rzetelne, obiektywne i najczęściej z źródła zewnętrznego statystyki są wstanie podać nam wiarygodne dane.
Wielu wydawców niestety pokazuje dane, które mocno odbiegają od rzeczywistości i czasami mijają się z prawdą dlatego zawsze zwracajcie na źródło danych.
Zewnętrzne źródła danych publikowane są na różnych serwisach opisujących sytuacje na polskim rynku reklamy internetowej, np. wirtualnemedia.pl, są tam podawane dane obecnie do 12.2015 r. wygenerowane przez Gemius Megapanel PBI, pokazujące dane dla najpopularniejszych serwisów w 20 różnych kategoriach tematycznych.
Od stycznia proces badań przejęła fira GFK Polonia jednak na chwilę obecną nie jest znana data kiedy będą pierwsze wyniki za styczeń 2016.
Źródło Wirtualnemedia.pl
W kolejnym tygodniu opowiem o różnicy między realnym a unikalnym użytkownikiem jeżeli chcesz to już wiedzieć zapraszam na moją stronę, tutaj znajdziesz link do artykułu.
Poniżej pełna lista kategorii jakie znajdziesz w badaniach Megapanel PBI.
1. Biznes, Finanse, Prawo
2. Budownictwo i nieruchomości
3. E-commerce
4. Edukacja
5. Erotyka
6. Firmowe
7. Hosting
8. Informacje i publicystyka
9. Komunikacja
10. Kultura i rozrywka
11. Mapy i lokalizatory
12. Motoryzacja
13. Nowe technologie
14. Praca
15. Publiczne
16. Społeczności
17. Sport
18. Styl życia
19. Turystyka
20. Wyszukiwarki i katalogi
To są wyniki serwisów ujęciu ogólnopolskim jeżeli szukasz serwisów regionalnych możesz je także spotkać w sieci wystarczy że poszukasz pod hasłem „najpopularniejsze serwisy z kategorii informacje i publicystyka lokalna i regionalna” lub zapytajcie się o nie wydawcy.
Wydawca, który jest świadom swej siły i ma sprawdzone dane na pewno takie wyniki będzie posiadał i nie powstydzi się ich użyć.
Pamiętaj wybierając najlepszy serwis reklamowy dla siebie musisz połączyć przynajmniej dwie składowe intuicję jak i twarde dane w postaci statystyk.