Dostawca infrastruktury kolejowej obiecuje zyski. Połowę chce oddać

Agata Wodzień-Nowak
Opracowanie:
Ambitne plany Torpolu: 840 mln zł EBITDA i 50% dywidendy
Ambitne plany Torpolu: 840 mln zł EBITDA i 50% dywidendy Anna Kaczmarz
Torpol ogłosił swoją strategię na lata 2025-2030, w której przewiduje, że zysk operacyjny grupy (EBITDA) osiągnie około 840 milionów złotych. W tym samym okresie firma planuje zainwestować około 300 milionów złotych w rozwój. Dodatkowo, Torpol zamierza wypłacać akcjonariuszom dywidendę w wysokości 50 proc. rocznego zysku netto.

Spis treści

Torpol: Strategia na lata 2025-2030 - wzrost zysków i dywidenda

Główne cele strategiczne Torpol na lata 2025-2023 obejmują:

  • Osiągnięcie łącznych przychodów ze sprzedaży na poziomie około 14,5 miliarda złotych.

  • Wypracowanie łącznego zysku netto w wysokości około 500 milionów złotych.

  • Kontynuowanie polityki wypłaty dywidendy w wysokości 50 proc. zysku netto, z uwzględnieniem sytuacji rynkowej i kondycji finansowej firmy.

Torpol planuje rozwój poprzez przejęcia, aby wzmocnić swoją pozycję na rynku, oraz aktywnie uczestniczyć w projektach związanych z ekologiczną transformacją.

Torpol inwestuje w przyszłość: Koleje Dużych Prędkości i nowe segmenty

Firma zamierza zwiększyć swój udział w rynku, współpracując z PKP PLK, CPK i innymi zarządcami infrastruktury kolejowej. Planuje również rozszerzyć swoje kompetencje, wchodząc w nowe obszary, takie jak Koleje Dużych Prędkości i usługi cyfrowe dla kolei (Digital Rail Services). Ponadto, Torpol chce rozwijać ofertę w zakresie budowy i modernizacji infrastruktury tramwajowej, angażując się w nowe projekty transportu miejskiego.

Strategia firmy opiera się na przewidywaniach obiecujących perspektyw rynkowych, wynikających z dużych inwestycji w infrastrukturę kolejową, tramwajową i inżynieryjną.

W latach 2025-2032 planuje się zainwestować ponad 180 miliardów złotych w rozwój kolei w Polsce, w ramach programów takich jak Krajowy Program Kolejowy, Centralny Port Komunikacyjny, Program Kolej+ i Program Przystankowy.

Inwestycje obejmą również infrastrukturę tramwajową w 15 polskich miastach, z budżetem ponad 4,2 miliarda złotych na modernizację i rozbudowę sieci.

Oczekuje się również wzrostu inwestycji w projekty inżynieryjne związane z kolejnictwem, zarówno pod względem liczby, jak i wartości realizowanych projektów.

Torpol przewiduje, że dodatkowe środki z Programu Dworcowego, z budżetem 4,4 miliarda złotych do 2030 roku oraz 3,1 miliarda złotych z poprzedniej edycji, pobudzą rozwój budownictwa kubaturowego.

Analiza rynków zagranicznych i umacnianie pozycji w Polsce

Pomimo niestabilnej sytuacji geopolitycznej, firma dostrzega potencjał w sektorze Oil&Gas, gdzie planuje rozwój krajowych możliwości wydobycia, rozbudowę sieci rurociągów i budowę nowych instalacji. Torpol szacuje, że wartość przetargów w tym segmencie wyniesie około 1,5 miliarda złotych w 2025 roku.

Wszystkie te czynniki tworzą korzystne warunki dla rozwoju Torpolu. Firma zamierza również analizować rynki zagraniczne w celu identyfikacji perspektywicznych kierunków ekspansji.

Celem Torpolu jest osiągnięcie około 12% udziału w rynku infrastruktury kolejowej.

Prezes Torpolu, Konrad Tuliński, podkreśla, że priorytetem strategii na lata 2025-2030 jest stabilny wzrost finansowy i budowanie wartości dla akcjonariuszy. Firma zamierza wypłacać 50% zysku jednostkowego w formie dywidendy, biorąc pod uwagę sytuację rynkową i finansową.

Torpol planuje również umacniać swoją pozycję na rynku, inwestując w cyfryzację, optymalizację marż i innowacyjne rozwiązania.

Źródło: PAP

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu