9-kilometrowy fragment pozwoli na wyprowadzenie ruchu, głównie pojazdów ciężkich, z centrum Bielska Podlaskiego. Po wybudowaniu tego odcinka wraz z dwoma węzłami – Bielsk Północ (skrzyżowanie z istniejącą DK19) i Bielsk Zachód (skrzyżowanie z DK66), tranzyt ominie miasto od zachodu.
Tędy będzie prowadził odcinek S19 Haćki-Bielsk Podlaski. Zobacz krajobraz.
Sygnał do rozpoczęcia inwestycji dał 23 sierpnia 2023 roku wojewoda podlaski, który wydał decyzję o Zezwoleniu Realizacji Inwestycji Drogowej. 12 września przedstawiciele inwestora, czyli białostockiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad przekazali wykonawcy teren budowy. I od razu rozpoczęły się prace polegające na wyznaczeniu tymczasowej organizacji ruchu i zdejmowaniu wierzchniej warstwy humusu.

Zakres prac na odcinku Haćki-Bielsk
Roboty drogowe na odcinku S19 Haćki-Boćki obejmują m. in. :
- budowę drogi ekspresowej S19 i drogi krajowej DK66,
- węzły drogowe: Bielsk Podlaski Północ, Bielsk Podlaski Zachód,
- Obwód Utrzymania Drogowego (OD) z budynkiem administracyjno-socjalnym i budynkami towarzyszącymi (w rejonie węzła Bielsk Podlaski Zachód przy istniejącej drodze krajowej DK66),
- przebudowę istniejących dróg w zakresie kolizji z drogą ekspresową S19 i drogą krajową DK66,
- budowę dróg innych niż droga ekspresowa S19 i droga krajowa DK66, w tym zmiana przebiegu istniejących dróg, w celu przywrócenia naruszonych połączeń drogowych lub zapewnienia dojazdu do nieruchomości,
- budowę dodatkowych jezdni, zlokalizowanych w pasie drogowym drogi ekspresowej S19,
- budowę lub przebudowę infrastruktury dla pieszych i rowerzystów,
- .
polecane]24795851[/polecane]
Podstawowe informacje o inwestycji na S19 Haćki-Bielsk Podlaski Zachód
- Podpisanie Umowy z Wykonawcą odcinka Haćki – węzeł Bielsk Podlaski Zachód (z węzłem) z odcinkiem drogi krajowej nr 66 do istniejącej drogi nr 19, firmą Budimex S.A., odbyło się 06.09.2021 r.
- Zaakceptowana kwota kontraktowa wynosi 325 986 900,00 zł (brutto).
- Czas trwania budowy to 36 miesięcy od daty zawarcia umowy z wykonawcą z wyłączeniem okresów zimowych w czasie trwania robót budowlanych.
S19 w woj. podlaskim:
- Kuźnica - Sokółka, długość ok. 15,8 km (w tym 10,6 km S i 5,2 km dwujezdniowej GP), trwają prace budowlane;
- Sokółka - Czarna Białostocka, ok. 24,1 km, w przetargu;
- Czarna Białostocka - Białystok Północ, 13 km, w przetargu;
- Białystok Północ - Dobrzyniewo, ok. 8,8 km, w przetargu;
- Dobrzyniewo - Białystok Zachód, ok. 10,2 km, w realizacji - oczekiwanie na ZRID;
- Białystok Zach. - Białystok Księżyno, ok. 16,6 km, jest nowa DŚU;
- Białystok Księżyno - Białystok Południe, ok. 8 km S oraz ok. 13,8 km DK65, jest nowa DŚU;
- Białystok Południe - Wojszki, ok. 11,2 km, z nową DŚU;
- Wojszki - Deniski (most na Narwi z dojazdami) ok. 3,9 km, z nową DŚU, w przygotowaniu;
- Deniski - Haćki, ok. 6,6 km, w realizacji – jest ZRID;
- Haćki - Bielsk Podlaski Zachód, ok. 11,2 km, w realizacji - oczekiwanie na ZRID;
- Bielsk Podlaski Zachód - Boćki, ok. 12,2 km, w realizacji - oczekiwanie na ZRID;
- Boćki - Malewice, ok. 15,9 km, w realizacji - oczekiwanie na ZRID;
- Malewice - Chlebczyn, ok. 25,1 km, w realizacji - oczekiwanie na ZRID;
- Obwodnica Bielska Podlaskiego w ciągu DK66, ok. 6 km (GP), jest ZRID.
