Varsovia Food Company, franczyzę na prowadzenie lokali Dunkin' Donuts posiadała od 2015 r. Władze spółki założyły, że w ciągu 7 lat otworzą minimum 44 lokale w całym kraju. Firma otworzyła w Polsce 8 lokali: 5 w Warszawie i 3 w Łodzi.
Niestety, kawiarnie nie cieszyły się zbytnią popularnością wśród klientów. Wpływ na to miały m.in. wysokie ceny pączków sprzedawanych w Dunkin' Donuts. Inną trudnością w pozyskaniu klientów mogła być wysoko rozwinięta kultura cukiernicza w naszym kraju - konsumenci za mniejsze pieniądze mogą kupić świeższe i bardziej zróżnicowane produkty.
Zobacz:
Ostatecznie kolejne lokale były zamykane. Jako ostatnie działały trzy kawiarnie w Warszawie. W poniedziałek, 13 sierpnia, na oficjalnym profilu Dunkin' Donuts na Facebooku opublikowana została informacja o ich zamknięciu.
- Ta smutna decyzja nie była łatwa, ale w zaistniałych okolicznościach okazała się konieczna - czytamy.
Dunkin' Donuts to amerykańska sieć kawiarni działająca od 1950 r. Dziś na całym świecie działa ok. 11 tys. lokali, w tym 9,2 tys. w Stanach Zjednoczonych.
Zobacz też: