https://strefabiznesu.pl
reklama

Fabryka FCA Poland w Tychach po raz trzeci w tym miesiącu wstrzymuje produkcję. Powodem przerwy jest brak części

Marcin Śliwa
Pracownicy tyskiej fabryki FCA Poland do pracy najwcześniej wrócą w poniedziałek 21 marca.
Pracownicy tyskiej fabryki FCA Poland do pracy najwcześniej wrócą w poniedziałek 21 marca. Fot. Arkadiusz Lawrywianiec
Osoby pracujące w tyskiej fabryce FCA Poland mają przymusowy tydzień wolnego. Najwcześniej do pracy wrócą w poniedziałek 21 marca. Jest to spowodowane brakiem komponentów elektronicznych i półprzewodników niezbędnych w procesie produkcji. W związku z niestabilną sytuacją na świecie i pandemią COViD-19, która negatywnie wpłynęła na łańcuchy dostaw, na rynku brakuje produktów.

To kolejny raz, kiedy w tym miesiącu wstrzymano produkcję w Tychach. Pierwsze dwie przerwy były krótkie: 1-2 marca oraz 7-8 marca. Teraz osoby zatrudnione u motoryzacyjnego giganta na powrót do pracy będą musiały czekać tydzień.

Spowodowane jest to bardzo ograniczoną dostępnością półprzewodników i komponentów elektronicznych wykorzystywanych w procesie produkcji. Problemy z dostawami zaczęły się wraz z pandemią koronawirusa. Mała dostępność niektórych towarów dotknęła wiele branż, w tym motoryzacyjną. W Tychach podobne przerwy w pracy miały już miejsce kilka razy, m.in. w lecie ubiegłego roku.

Nie przeocz

Jak przekonuje Rafał Grzaniecki, rzecznik prasowy FCA Poland S.A., jeżeli w tym tygodniu uda się potwierdzić nowe dostawy komponentów, to jest możliwe, że już w poniedziałek 21 marca ludzie wrócą do pracy. Osoby zatrudnione w fabryce nie muszą obawiać się o swoje zatrudnienie.

- Mamy dwa mechanizmy zabezpieczające. Jeżeli jest taka możliwość, to wykorzystywane są zaległe urlopy. W przypadku, kiedy nie można skorzystać z tej opcji, a osoby gotowe są do świadczenia pracy wypłacamy postojowe - ekwiwalent w wysokości około 80 procent wynagrodzenia - tłumaczy Rafał Grzaniecki.

Choć kłopoty z dostawami trwają już kilkanaście miesięcy, to w Tychach panuje umiarkowany optymizm. Problemy z dostępnością komponentów i półprzewodników nie staną się nową, postpandemiczną rzeczywistością.

- Przewidujemy, że sytuacja na rynkach w końcu się ustabilizuje, ale raczej jeszcze nie w najbliższych miesiącach. Aby zapewnić płynność dostaw potrzebne są zmiany w całym rozbudowanym procesie. Liczymy, że wszystko wróci do normy w drugiej połowie tego roku - mówi Rafał Grzaniecki.

Stellantis, czyli spółka powstała z połączonych koncernów Fiat Chrysler Automobiles i PSA, produkuje w Tychach samochody osobowe. Najbardziej znanym modelem, który powstaje w województwie śląskim jest Fiat 500. Poza nim na świat wyjeżdżają stąd również Abarth 595 i Lancia Ypsilon.

Musisz to wiedzieć

Biznes

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera

Wybrane dla Ciebie

Deweloperzy będą musieli ujawniać ceny mieszkań, jest decyzja prezydenta

Deweloperzy będą musieli ujawniać ceny mieszkań, jest decyzja prezydenta

Rynek akcji kończy tydzień na minusie. W centrum uwagi był Allegro

Rynek akcji kończy tydzień na minusie. W centrum uwagi był Allegro

Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu