Granie w gry wideo to przyszłość? Coraz więcej firm otwiera się na gaming i e-sport (WIDEO)

Maciej Badowski
Maciej Badowski
Wideo
od 16 lat
Przełom roku 2022/2023 to punkt zwrotny dla naszego myślenia o pracy w przyszłości. To właśnie na początku roku, media zdominował temat sztucznej inteligencji. Zdaniem eksperta w tym kierunku zmierza współczesny świat. Biznes, firmy, ale i szkoły zaczynają inaczej postrzegać e- sport. – Obserwujemy zjawisko, w którym wiele marek spoza świata e-sportu wchodzi do gamingu, szuka tam dla siebie przestrzeni, ponieważ są to olbrzymie zjawiska – mówi nam Jeremi Rybak z Acer Polska. Zobacz materiał wideo.

Spis treści

– Gry komputerowe, które na początku wyglądały jak „zwykłe kwadraciki” przeszły olbrzymią ewolucję i aktualnie stały się częścią naszego życia – tłumaczy w rozmowie ze Strefą Biznesu Jeremi Rybak, szef marketingu Acer Polska. - Nie tylko ludzi młodych, ale również ludzi dojrzałych, a nawet osób starszych – dodaje.

Rybak przyznaje, że poprzez gaming przeżywamy emocje sportowe, ale także opowieści, czego przykładem może być adaptacja gry „The Last of Us” dostępna na jednej z popularnych platform streamingowych, gdzie bije rekordy. Zdaniem Rybaka gaming może stanowić platformę do rywalizacji, ale także do tego, żeby się rozwijać, chociażby pod kątem kompetencji.

Jakie kompetencje kształtuje e-sport?

– To jest cały przekrój kompetencji – mówi ekspert i wymienia: umiejętność współpracy w grupie, umiejętność pozyskiwania informacji, umiejętność rozwiązywania problemów, czy radzenie sobie ze stresem. – E-sportowcy poddawani są olbrzymiemu ciśnieniu podczas rywalizacji, porównywalnemu do tego, jakie przeżywają inni sportowcy – dodaje.

– Do tego dochodzi socjalizacja, ponieważ dużo dzieci, szczególnie podczas pandemii koronawirusa swoje przyjaźnie, swoje otoczenie kształtowały przez discorda, ponieważ wprowadzono naukę zdalną – mówi. – To jest element naszego świata, od którego nie możemy stronić, nie możemy go unikać, a wręcz przeciwnie – musimy go tak adaptować, żeby te kompetencje, które np. kształtuje szkoła i kształtuje e-sport łączyć, z jeszcze większą korzyścią dla młodzieży – tłumaczy Rybak.

Zdaniem rozmówcy możemy wyróżnić parę etapów sięgania przez firmy do gamingu, e-sportu, a także do ludzi, którzy mieli z tym styczność. – Przede wszystkim kompetencje, o których rozmawiamy, tworzą samodzielnych pracowników. Dzieciaki, które grają, przezywają te przygody, bardzo często mają większą śmiałość i łatwiej radzą sobie z problemami, lepiej radzą sobie ze współpracą w grupie, co obecnie oczekiwane jest na wielu poziomach, np. zawodowym czy życia prywatnego – wymienia. Ponadto, jak mówi, formy wykorzystują grywalizację do tego, aby budować kreację w obrębie swojej firmy.

– Na koniec sięgają do tego platformy reklamowe. Obserwujemy zjawisko w którym wiele marek spoza świata e-sportu wchodzi do gamingu, szuka tam dla siebie przestrzeni, ponieważ są to olbrzymie zjawiska – mówi.

Biznes nie ucieknie od AI

Według raportu Państwowego Instytutu Badawczego NASK „Sztuczna inteligencja w społeczeństwie i gospodarce” z 2019 roku, już cztery lata temu coraz więcej osób w Polsce korzystało z rozwiązań związanych ze sztuczną inteligencją. Wśród najpopularniejszych zastosowań AI wymieniane były między innymi chatboty, które obecnie są codziennością.

Ponadto wskazano, że już w tamtym czasie wiele firm w kraju decydowało się na wykorzystanie AI w procesach biznesowych, takich jak analiza danych czy personalizacja oferty dla klientów. Ponadto polskie firmy od kilku lat coraz chętniej inwestują w rozwój własnych rozwiązań, opartych na sztucznej inteligencji. To oznacza, że w najbliższych latach możemy spodziewać się coraz większej liczby startupów i innowacyjnych projektów związanych z AI w Polsce.

Zgodnie z raportem „Monitoring trendów w innowacyjności”, przygotowanym przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, do 2025 roku Polska będzie potrzebować około 200 tys. specjalistów ds. sztucznej inteligencji. W tym samym czasie, wartość globalnego AI wzrośnie do ponad 190 mld dolarów, a rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji wdroży 97 proc. największych międzynarodowych firm.

Zdaniem autorów raportu, sztuczna inteligencja będzie mieć kluczowe znaczenie dla rozwoju przemysłu 4.0. Ekonomiści wskazują nawet, że będzie miała na ludzkość taki wpływ, jak elektryczność czy Internet. AI zmieni funkcjonowanie wszystkich branż i wpłynie na rynek pracy. Ich zdaniem dynamiczny rozwój rozwiązań opartych o SI – jaki nastąpił na początku 2023 roku – to początek nowej rzeczywistości dla wszystkich grup aktywnych zawodowo, który warto wykorzystać na swoją korzyść.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu