Grupa Żabka idzie na całość, ma mocarstwowe plany

Marek Knitter
Spółka planuje w 2025 roku otwarcie ponad 1 100 nowych sklepów, a więc więcej niż komunikowała w zeszłym roku, mniej więcej o 10 proc.
Spółka planuje w 2025 roku otwarcie ponad 1 100 nowych sklepów, a więc więcej niż komunikowała w zeszłym roku, mniej więcej o 10 proc. fot.spółka
Grupa Żabka podtrzymuje plany zwiększenia sieci sprzedaży w Polsce do 19,5 tys. punktów do 2028 r. Tylko w tym roku sieć ma się zwiększyć o ponad 1 100 nowych placówek.

Spis treści

- Sieć sklepów rozszerzyła się do 11 069 w Polsce i Rumunii na koniec grudnia 2024 r. z 1 166 otwarciami, a cele strategiczne to podwojenie sprzedaży do klienta końcowego w latach 2023-2028 r., zwiększenie sprzedaży LfL 5-krotnie do roku 2028 r. Otoczenie konsumenckie i trendy wspierały inicjatywy Żabki - powiedział prezes Tomasz Suchański podczas wideokonferencji.

Jego zdaniem pozostaje stopień niepewności z powodu napięć geopolitycznych i wyzwań, z którymi się mierzyli konsumenci w poprzednich kwartałach.

W tym roku liczba nowych sklepów Żabka przebije poziom 1100

- W 2025 roku planujemy otwarcie ponad 1 100 nowych sklepów, a więc więcej niż komunikowaliśmy w zeszłym roku, mniej więcej o 10 proc., a w perspektywie średnioterminowej utrzymujemy cel ponad 1.000 otwarć rocznie w Polsce i w Rumunii – powiedziała Marta Wrochna-Łastowska, CFO Grupy Żabka

Z kolei Tomasz Blicharski group chief strategy & development officer w Grupie Żabka powiedział, że spółka ma już zabezpieczone i podpisane umowy najmu, a ta sytuacja jest lepsza niż w poprzednich latach.

- Jesteśmy na dobrej drodze, żeby osiągnąć cel 19,5 tys. sklepów w Polsce. Jeśli chodzi o Rumunię to otworzyliśmy 60 lokalizacji i do połowy 2025 r. celem jest test oraz dopasowanie formatu i asortymentu do lokalnego konsumenta i wszystko jest to zgodne z oczekiwaniami. Mamy prawie 90 sklepów już teraz. Patrzymy, jakie lokalizacje działają najlepiej i jaki asortyment cieszy się powodzeniem wśród klientów, a pierwsze nasze wnioski są pozytywne. Będziemy kontynuować nasz test do połowy roku i wrócimy z dalszymi planami w kolejnej części 2025 r. - podkreślił Tomasz Blicharski.

Prezes Tomasz Suchański ujawnił, że jesienią spółka będzie podejmowała dalsze decyzję dotyczące rozwoju sieci w Rumunii.

Dualne kasy i totemy kasowe na rozładowanie kolejek

Jednocześnie Suchański powiedział, że dualne kasy samoobsługowe są wdrażane we wszystkich sklepach, a tam gdzie ich jeszcze nie ma to zachęca do zgłaszania takiej informacji do spółki.

Dualne kasy samoobsługowe w zależności od potrzeb - mogą pracować jak urządzenia standardowe, obsługiwane przez pracowników sklepów lub samoobsługowe, na których kupione produkty skanują klienci. W niektórych placówkach są te dwie lub więcej kas, ale w mniejszych sklepach nie ma to miejsca. Jak zapewnia prezes Suchański będą rozwijane nadal tzw. totemy kasowe, które mogłyby przyspieszyć obsługę klientów.

Wzrost liczby sklepów to nie jedyny aspekt rozwoju. Żabka inwestuje również w kanały cyfrowe, co jest kluczowe dla umacniania pozycji rynkowej i zwiększania wartości dla akcjonariuszy. Oferta cyfrowa Grupy obejmuje takie marki jak Maczfit, Platforma Dietly oraz usługi zakupów spożywczych online realizowane przez marki Jush! i Delio.

Żabka to sieć małych sklepów. Przez ponad 25 lat obecności na polskim rynku firma ugruntowała pozycję lidera segmentu modern convenience. Z Żabką współpracuje ponad 7600 franczyzobiorców, którzy prowadzą ponad 9000 sklepów. Właścicielem sieci Żabka od 2017 roku jest CVC Capital Partners - jedna z największych firm private equity i doradztwa inwestycyjnego na świecie. W ubiegłym roku spółka zadebiutowała na GPW w Warszawie.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu