E-Zakupy produktów spożywczych mają duży potencjał rozwoju. W Polsce dostępne są modele działania on-line, które nie generują znacznych kosztów dla właścicieli sklepów. Klienci, również zakupów on-line, wolą być traktowani w sposób zindywidualizowany.

Badania firmy Starcom HX Study potwierdzają, że e-zakupy produktów spożywczych mają coraz większy potencjał i są coraz bardziej interesujące w Polsce: dla sprzedawców, dla odbiorców, ale i firm, które widzą możliwość w realizacji celowanych kampanii marketingowych w takim modelu sprzedaży. Fascynującą jest informacja, że choć na razie tylko 3 proc. respondentów deklaruje zakupy jedzenia przez Internet, to wśród osób, które choć raz zamówiły produkty spożywcze w sieci, połowa stwierdza, że w przyszłości może to być dla nich jedyny sposób kupowania żywności. To oznacza blisko czterokrotny wzrost zainteresowania tą formą zakupów!
Są barier
y
Jako bariery respondenci wymienili przede wszystkim brak gwarancji jakości dostarczonego towaru. Do tego należy dodać fakt, że nie każdy sklep lub sieć handlowa prowadzi tego typu działalność, a także odległe terminy i konieczność dopasowania się do „okienka”, w którym odbędzie się dostawa. Tego typu uwarunkowania spowodowały, że o ile zamawiamy co jakiś czas ciężkie zakupy z dużego sklepu, to znacznie rzadziej kupujemy on-line w sklepach mniejszych, wyspecjalizowanych w danej grupie towarów, lub w delikatesach.