Handlowcy są załamani showroomingiem. Nie kupujemy, tylko oglądamy i testujemy

Akcja specjalna Debata: Czym ogrzewać mieszkania i domy?
Wideo
od 7 lat
33 proc. Polaków przyznaje się do showroomingu.

Jak napisał portal dlahandlu.pl, najnowsze wyniki raportu TNS Global wskazują, że to telefon komórkowy może stać się receptą na obawy sprzedawców związane ze zjawiskiem showroomingu. Showrooming', czyli odwiedzanie sklepów jedynie po to, by oglądać i testować produkty z zamiarem nabycia ich gdzie indziej (online lub w tańszym sklepie), jest zachowaniem do którego przyznaje się jedna trzecia użytkowników telefonów komórkowych na świecie i tyle samo (33%) Polaków. Tym samym zjawisko to staje się poważnym zagrożeniem dla handlu detalicznego.

Coroczne badanie TNS Mobile Life, opierając się na wywiadach z 38 000 respondentów z 43 krajów dowodzi, że to właśnie urządzenia mobilne mogą być rozwiązaniem minimalizującym zagrożenia związane ze zjawiskiem showroomingu. Aż dwie trzecie spośród wszystkich osób oglądających produkty w sklepach korzysta wtedy z telefonu. Stwarza to ogromną szansę dla marek, by wykorzystując ten kanał rozpocząć z konsumentem dialog, obudzić zaangażowanie i w efekcie zamienić oglądanie w kupowanie.
może stać się receptą na obawy sprzedawców związane ze zjawiskiem showroomingu  - czytamy na www.dlahandlu.pl

Źródło: dlahandlu

Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu