https://strefabiznesu.pl
reklama

Polacy są otwarci na nowe metody płatności. Pod jednym warunkiem

Dorota Mariańska
Opracowanie:
Aż 88 proc. kupujących online byłoby skłonnych skorzystać z nowej metody płatności, jeśli zapewnia ona lepszy poziom ochrony. 
Aż 88 proc. kupujących online byłoby skłonnych skorzystać z nowej metody płatności, jeśli zapewnia ona lepszy poziom ochrony.  fot. Visa/materiały prasowe
Aż 88 proc. Polaków robiących zakupy w sieci jest gotowych zmienić dotychczasową metodę płatności, o ile nowa zapewni im wyższy poziom ochrony, wynika z najnowszego badania Visa „E-commerce Payment Study (CEE) 2025”.

Spis treści

Badanie Visa pokazało, że przy wyborze metody płatności najważniejszym kryterium jest bezpieczeństwo

Jak pokazało badanie, ponad 2/3 Polaków konsekwentnie plasuje bezpieczeństwo na szczycie listy czynników decydujących o wyborze metody płatności.

Natomiast 88 proc. kupujących online byłoby skłonnych skorzystać z nowej metody płatności, jeśli zapewnia ona lepszy poziom ochrony. 

Zdaniem Visa sprzedawcy, żeby sprostać oczekiwaniom klientów, muszą oferować szeroki wachlarz metod płatności

Visa ustaliła też, że niemal 4/5 transakcji finalizowanych jest w mniej niż 30 sekund. I jednocześnie dla niemal wszystkich respondentów z Polski (94 proc.) dostępność ulubionej metody płatności w sklepie online jest kluczowa.

Według Visy oznacza to, że sprzedawcy muszą zmierzyć się z rosnącą presją związaną z koniecznością minimalizowania problemów pojawiających się w procesie finalizacji zakupu. Aby pozostać konkurencyjnymi, powinni oferować szeroki wachlarz metod płatności, zapewniając swoim klientom zarówno wygodę, jak i wybór.

W opinii operatora płatności cyfrowych rozwiązania oparte na tokenizacji są przełomowe

Jak podkreślił Mateusz Oleksy, p.o. dyrektora generalnego Visa w Polsce i dyrektor inicjatyw strategicznych Visa w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, w sytuacji, gdy każda sekunda spędzona przy bramce płatniczej może decydować o tym, czy dojdzie do zakupu, rozwiązania płatnicze oparte na tokenizacji (w tym Visa Mobile i Visa Click to Pay) są przełomowe. Tokenizacja zastępuje wrażliwe dane karty unikalnymi, zaszyfrowanymi tokenami. A to zmniejsza ryzyko oszustwa i usprawnia proces zakupu.

Dla wielu sprzedawców oznacza to wyższe wskaźniki konwersji i mniej porzuconych koszyków. Z kolei kupującym zapewnia wyższy poziom bezpieczeństwa dzięki szyfrowaniu transakcji i ciągłemu monitorowaniu oszustw. Naszą misją jest to, by płatności za zakupy stały się bardziej bezpieczne i by ten etap cyfrowej podróży zakupowej stał się nieodczuwalny, nie będąc tym samym przeszkodą na drodze do finalizacji zakupu powiedział Mateusz Oleksy, cytowany w komunikacie.

Visa jest jednym ze światowych liderów płatności cyfrowych. Umożliwia transakcje płatnicze między konsumentami, sprzedawcami, instytucjami finansowymi i instytucjami rządowymi w ponad 200 krajach i terytoriach.

Źródło: Visa

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera

Wybrane dla Ciebie

Pracownicy mają już dość, domagają się podwyżek.  Będzie strajk w znanej firmie

Pracownicy mają już dość, domagają się podwyżek. Będzie strajk w znanej firmie

Ile kosztuje utrzymanie dziecka w Polsce?

Ile kosztuje utrzymanie dziecka w Polsce?

Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu