Spis treści
Badanie Visa pokazało, że przy wyborze metody płatności najważniejszym kryterium jest bezpieczeństwo
Jak pokazało badanie, ponad 2/3 Polaków konsekwentnie plasuje bezpieczeństwo na szczycie listy czynników decydujących o wyborze metody płatności.
Natomiast 88 proc. kupujących online byłoby skłonnych skorzystać z nowej metody płatności, jeśli zapewnia ona lepszy poziom ochrony.
Zdaniem Visa sprzedawcy, żeby sprostać oczekiwaniom klientów, muszą oferować szeroki wachlarz metod płatności
Visa ustaliła też, że niemal 4/5 transakcji finalizowanych jest w mniej niż 30 sekund. I jednocześnie dla niemal wszystkich respondentów z Polski (94 proc.) dostępność ulubionej metody płatności w sklepie online jest kluczowa.
Według Visy oznacza to, że sprzedawcy muszą zmierzyć się z rosnącą presją związaną z koniecznością minimalizowania problemów pojawiających się w procesie finalizacji zakupu. Aby pozostać konkurencyjnymi, powinni oferować szeroki wachlarz metod płatności, zapewniając swoim klientom zarówno wygodę, jak i wybór.
W opinii operatora płatności cyfrowych rozwiązania oparte na tokenizacji są przełomowe
Jak podkreślił Mateusz Oleksy, p.o. dyrektora generalnego Visa w Polsce i dyrektor inicjatyw strategicznych Visa w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, w sytuacji, gdy każda sekunda spędzona przy bramce płatniczej może decydować o tym, czy dojdzie do zakupu, rozwiązania płatnicze oparte na tokenizacji (w tym Visa Mobile i Visa Click to Pay) są przełomowe. Tokenizacja zastępuje wrażliwe dane karty unikalnymi, zaszyfrowanymi tokenami. A to zmniejsza ryzyko oszustwa i usprawnia proces zakupu.
– Dla wielu sprzedawców oznacza to wyższe wskaźniki konwersji i mniej porzuconych koszyków. Z kolei kupującym zapewnia wyższy poziom bezpieczeństwa dzięki szyfrowaniu transakcji i ciągłemu monitorowaniu oszustw. Naszą misją jest to, by płatności za zakupy stały się bardziej bezpieczne i by ten etap cyfrowej podróży zakupowej stał się nieodczuwalny, nie będąc tym samym przeszkodą na drodze do finalizacji zakupu– powiedział Mateusz Oleksy, cytowany w komunikacie.
Visa jest jednym ze światowych liderów płatności cyfrowych. Umożliwia transakcje płatnicze między konsumentami, sprzedawcami, instytucjami finansowymi i instytucjami rządowymi w ponad 200 krajach i terytoriach.
Źródło: Visa
