Huawei European Partner Conference 2025: firma docenia europejskich partnerów i zapowiada pogłębienie współpracy

Materiał informacyjny Huawei
„Huawei utrzymuje stabilny rozwój i zamierza dalej wzmacniać współpracę z partnerami lokalnymi i regionalnymi” – poinformowała firma podczas Huawei European Partner Conference 2025. Przemawiając do ponad 1000 partnerów w Como we Włoszech, firma przedstawiła swoją europejską strategię biznesową i podkreśliła, że sieć sprzedaży skoncentrowana na partnerach jest kluczowa dla dalszego rozwoju i wspólnego sukcesu.

„Biznes korporacyjny będzie głównym motorem rozwoju Huawei w Europie, dlatego zwiększamy inwestycje w tym zakresie. Naszym podejściem zawsze będzie współpraca z partnerami w celu budowania otwartego ekosystemu” – powiedział Willi Song, prezes Huawei Europe Enterprise Business.

Globalne przychody Huawei wzrosły w 2024 roku o 22,4% rok do roku, osiągając 862,1 miliarda juanów, a Europa odegrała w tym istotną rolę. Pod koniec 2024 roku firma zatrudniała w Europie ponad 13 000 pracowników i już szósty rok z rzędu otrzymała certyfikat Top Employer. Huawei prowadzi 29 centrów badawczo-rozwojowych w 14 krajach i utrzymuje ponad 210 współprac
z uczelniami i szkołami wyższymi, kształcąc ponad 30 000 specjalistów ICT.

Willi Song, prezes Huawei Europe Enterprise Business; Europejska Konferencja Partnerów Huawei 2025, Como, Włochy, kwiecień 2025 r.
Willi Song, prezes Huawei Europe Enterprise Business; Europejska Konferencja Partnerów Huawei 2025, Como, Włochy, kwiecień 2025 r.

Huawei stawia na współpracę z partnerami

Większość sprzedaży w Huawei Enterprise Business Group odbywa się za pośrednictwem partnerów. Aby lepiej ich wspierać i dalej rozwijać ekosystem, firma zamierza udostępnić więcej zasobów w ramach strategii „Partner + Huawei”.

„Nasi partnerzy są sercem naszego biznesu korporacyjnego. Dzięki nim możemy wspólnie oferować najlepsze rozwiązania i usługi klientom w całej Europie. Nasz przekaz jest jasny: dziękujemy za wsparcie i chcemy jeszcze bardziej umocnić naszą współpracę, bo to właśnie ona jest głównym motorem naszego wspólnego sukcesu” – powiedział Xia Xingchang, wiceprezes Europe Enterprise Business w Huawei.

Xia Xingchang, VP, Europe Enterprise Business, Huawei European Partner Conference 2025, Como, kwiecień 2025 r.
Xia Xingchang, VP, Europe Enterprise Business, Huawei European Partner Conference 2025, Como, kwiecień 2025 r.

„Niezmiennie będziemy ulepszać politykę firmy i oferowane przez nas wsparcie, by umocnić pozycję naszych partnerów i umożliwiać im skuteczniejszą sprzedaż naszych rozwiązań
i rozwiązywanie problemów końcowych klientów” – dodał Xia.


Huawei wspiera partnerów m.in. za pomocą wspólnego funduszu marketingowego, który mogą wykorzystać na działania brandingowe, szkolenia lub reklamę cyfrową. Partnerzy mogą przechodzić przez kolejne poziomy: od partnera zarejestrowanego do srebrnego, złotego
i diamentowego. Na każdym poziomie przysługują dodatkowe zasoby: srebrni partnerzy otrzymują wsparcie sprzedażowe, złoci zyskują dodatkowe bonusy za wyniki, a partnerzy diamentowi cieszą się ekskluzywnymi usługami. Ideą tego systemu jest założenie, że im większy jest wkład partnera, tym większe uzyskuje on korzyści, m.in. w postaci rabatów.

Chmura napędza inteligentne przemiany w przemyśle

„Inteligentna transformacja to kluczowa szansa dla Europy w nadchodzącej dekadzie” – powiedział Tim Tao, prezes Huawei Cloud Europe.

Tim Tao, Huawei Cloud Europe President; Huawei European Partner Conference 2025, Como
Tim Tao, Huawei Cloud Europe President; Huawei European Partner Conference 2025, Como

W obliczu cyfrowej transformacji, Huawei Cloud współpracuje z partnerami, by wykorzystać cztery kluczowe trendy: multi-cloud, przejście z wirtualizacji do chmury, chmurę rozproszoną
i infrastrukturę chmurową gotową na AI. Dzięki zaawansowanym technologiom i otwartemu ekosystemowi, Huawei Cloud wspiera partnerów programami GoCloud i GrowCloud, rozwijając kompetencje i zwiększając potencjał biznesowy. Do tej pory Huawei Cloud został wykorzystany
w ponad 6 000 europejskich firmach, oferując wydajne, bezpieczne i niezawodne usługi chmurowe. W tym roku ruszy inicjatywa „Cloud Leap”, w ramach której Huawei Cloud zamierza współpracować z europejskim ekosystemem ICT w czterech kluczowych obszarach: wyspecjalizowane scenariusze, dopasowanie możliwości biznesowych, synergia zespołów i wsparcie ekspertów.

Branżowe rozwiązania Huawei

Huawei zaprezentował również nowe aplikacje i rozwiązania dla konkretnych branż, koncentrując się na administracji publicznej, edukacji, ochronie zdrowia, handlu, hotelarstwie i usługach dla MŚP.

„Tworzymy rozwiązania dla konkretnych wyzwań branżowych, odpowiadające na realne problemy klientów” – powiedział Xia. „Dzięki sieciom opartym na AI, inteligentnym systemom przechowywania danych i zaawansowanej analityce wspieramy organizacje w cyfrowej transformacji.”

Wybrane rozwiązania branżowe Huawei:

  • Edukacja: Wysokiej jakości rozwiązanie sieciowe dla edukacji z pełnym zasięgiem Wi-Fi 7 dla kampusów, 10GE do sali, nowy NetMaster AI Agent (unikalny na rynku) i All-Flash-Storage dla wydajności badań.

  • Opieka zdrowotna: Centrum danych HIS / PACS oraz inteligentne punkty dostępowe Wi-Fi 7 z IoT.

  • Handel detaliczny: Inteligentne sklepy i magazyny z punktami dostępowymi Wi-Fi 7 oraz SDWAN iMaster NCE (Network Cloud Engine).

  • Hotelarstwo: Wi-Fi 7 w pokojach, korytarzach i na zewnątrz – oparte na OptiXstar i Air Engine. Rozszerzenie ekosystemu o IoT.

  • Dostawcy usług zarządzanych (MSP): Zarządzana sieć i pamięć masowa z iMaster NCE – wysoka dostępność i bezpieczeństwo.

„To wydarzenie partnerskie to świetna okazja do wymiany pomysłów, strategii i nowych rozwiązań” – podsumował Xia. „Wzmacniamy współpracę atrakcyjnym systemem motywacyjnym, programami marketingowymi oraz rozwojem społeczności zawodowych jak OceanClub czy IP Club. Celem jest napędzanie ich wzrostu i reputacji w Europie. Chcemy umocnić istniejące partnerstwa i powitać nowych partnerów. Rozwijajmy się razem, wygrywajmy przyszłość”.

Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu