Identyfikacja wizualna marki – jak stworzyć spójny wizerunek marki?

Materiał informacyjny 3-A

Każda marka reprezentuje pewne wartości i cechy, a także chce być postrzegana w określony sposób przez klientów. Identyfikacja wizualna marki to zbiór różnego rodzaju elementów (graficznych, typograficznych oraz o innym charakterze), które są stosowane przez firmę, aby zwiększyć rozpoznawalność marki. Identyfikację wizualną tworzy się, aby skutecznie zapisać się w świadomości odbiorców i przywoływać określone wartości. Należy pamiętać, że identyfikacja wizualna nie jest marką. To zbiór elementów wizualnych zaprojektowanych zgodnie z założeniami i wartościami marki.

Jakie elementy składają się na identyfikację wizualną?

Na identyfikację wizualną składa się wiele elementów, nie oznacza to jednak, że wszystkie powinny zostać użyte przez daną markę. Należy dostosować je do profilu marki, a także produktów i usług, które oferuje. Elementy identyfikacji wizualnej to m.in.:

Na identyfikację wizualną składają się m.in.:

  • Elementy kluczowe: logo, kolorystyka i typografia;
  • Akcydensy: teczki, koperty, papier firmowy, wizytówki;
  • Materiały marketingowe: katalogi, ulotki, plakaty i broszury;
  • Banery, rollupy,
  • cyfrowe materiały reklamowe: posty, reklamy, prezentacje, grafiki, raporty;
  • pudełka,
  • torby,
  • etykiety,
  • koszulki
  • kubki,
  • oznakowanie siedziby firmy,
  • ubiór pracowników
  • i wiele innych.

Elementów identyfikacji wizualnej jest wiele i ich wykorzystanie zależy od potrzeb danej marki.

Identyfikacja wizualna marki – czym jest brand book?

Księga marki, czyli brand book zawiera wszystkie informacje na temat identyfikacji wizualnej marki. Zawiera informacje odnośnie dozwolonych i niedozwolonych kolorów oraz modyfikacji poszczególnych elementów marki. Brand book pozwala na tworzenie w przyszłości materiałów zgodnych z key visiual.

Czy branding i identyfikacja wizualna są ważne dla marki?

Branding i identyfikacja wizualna marki to kluczowe elementy, które pozwalają na budowanie określonego wizerunku. Dzięki nim odbiorcy potrafią w szybki sposób przypisać dany materiał do odpowiedniej marki i wyróżnić wartości, którymi się kieruje. Dodatkowo identyfikacja wizualna tworzy odpowiednią atmosferę wokół marki. Charakterystyczna łyżwa, złote łuki lub nadgryzione jabłko… Jedno spojrzenie wystarczy, abyśmy byli w stanie określić, od której marki pochodzi dany produkt, a także jakie cechy go charakteryzują oraz jakie wartości niesie ze sobą dana marka.

Cena identyfikacji wizualnej marki – warto stworzyć ją samemu?

Cena identyfikacji wizualnej jest zależna od wielu czynników. Przede wszystkim ilością elementów, które chcemy stworzyć. Dodatkowo ważne jest na jakim brandingu nam zależy. Dlatego dokładne określenie ceny identyfikacji wizualnej jest trudne, ponieważ zależne jest od wielu czynników. Warto jednak pamiętać, że jest to jednorazowy koszt, ponieważ ze stworzonych materiałów możemy korzystać dowolnie, dodatkowo później dzięki brand book’owi sami możemy tworzyć swoje materiały, np. grafiki na media społecznościowe. W tej kwestii warto zaufać specjalistom, którzy posiadają odpowiednią wiedzę, umiejętności i narzędzia, aby stworzyć spójną i atrakcyjną komunikacje wizualną. Dowiedz się więcej na temat projektowania identyfikacji wizualnej w Agencji 3-A i uzyskaj darmową wycenę.

Jak wygląda proces tworzenia identyfikacji wizualnej?

Stworzenie identyfikacji wizualnej wymaga zebrania odpowiedniej ilości informacji na temat marki. Podczas spotkania z klientem ustala się strategię, grupę docelową, przekaz, osobowość i wartości marki. Następnie specjalista tworzy propozycje, którą przedstawia klientowi. Po zaakceptowaniu przechodzi do dalszych prac i stworzenia poszczególnych elementów identyfikacji wizualnej, brand booka i księgi znaku (w przypadku tworzenia logo).

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu