Tauron w najnowszym komunikacie prasowym poinformował o uruchomieniu specjalnej strony internetowej, umożliwiającej klientom sprawdzanie zużycia prądu w gospodarstwie domowym.
- Chcemy pozostać liderem rozwiązań proklienckich w Polsce, stąd sukcesywnie rozwijamy cyfrowe kanały komunikacji, aby maksymalnie ułatwić naszym klientom załatwianie wszystkich spraw związanych z energią elektryczną. To ważny aspekt naszej nowej strategii rozwoju - przekazał Rafał Soja, prezes Tauron Sprzedaż.
Jak podkreśliła spółka, prawie milion klientów korzysta również z aplikacji Mój Tauron, dzięki której można sprawdzić zużycie energii na podstawie faktur, odczytu licznika, opłacić rachunki a nawet skontaktować się z konsultantem.
- W naszej aplikacji można np. szybko sprawdzić stan zużycia energii elektrycznej z ostatnich faktur. Informacja ta, w świetle przedstawionych przez rząd planów wprowadzenia gwarantowanej ceny energii w 2023 r. na poziomie z 2022 r., do zużycia 2000 kilowatogodzin rocznie, jest szczególnie poszukiwana przez naszych klientów - dodał prezes spółki.
Tauron zapowiedział, że użytkownicy aplikacji wkrótce za jej pomocą będą mogli załatwić sprawy związane z umowami, a także sprawy instalacyjne.
Jak sprawdzić zużycie energii?
Zgodnie z rządowymi deklaracjami od przyszłego roku obowiązywać będzie Tarcza Solidarnościowa, zakładająca zamrożenie cen prądu do 2000 kWh rocznie. Oznacza to, że do tego poziomu konsumenci będą płacić stałą cenę za prąd. Nieco wyższy limit do 2600 kWh będzie obowiązywał rolników, gospodarstwa domowe z osobami niepełnosprawnymi, a także te z Kartą Dużej Rodziny.
Wyznaczone limity mają obowiązywać od przyszłego roku, choć już teraz wiele rodzin chce wyliczyć bieżące zużycie energii, by sprawdzić, czy kwalifikuje się do programu. Jak zatem możemy monitorować zużycie prądu?
Najprostszym sposobem jest przejrzenie poprzednich rachunków za prąd. Wartość wyrażona w kWh pozwoli nam ocenić, ile prądu zużyliśmy w danym miesiącu lub roku. Rachunki często zawierają także informację o przewidywanym zużyciu prądu, która jest opracowana na podstawie danych z zeszłego roku. Wyliczenia te pozwolą nam zweryfikować czy limit do 2000 kWh jest w naszym zasięgu.
Klienci Energi mogą kontrolować zużycie prądu z poziomu Portalu Mój Licznik dostępnego na stronie internetowej spółki. Portal umożliwia odczytywanie stanu licznika, a także porównywanie zużycie energii w różnych miesiącach lub latach.
Podobne rozwiązanie wykorzystuje Enea, jednak tam po uzupełnieniu podstawowych danych, formularz online trafia na skrzynkę mailową. Warto podkreślić, że oferowane narzędzie jest bezpłatne, jednak przeznaczone tylko dla klientów tej spółki.
