Jakich benefitów oczekują pracownicy? Pandemia zmieniła nasze oczekiwania

Maciej Badowski
Maciej Badowski
Benefity pozapłacowe to skuteczny sposób do zachęcenia potencjalnego kandydata do zainteresowania się daną firmą, a także zatrzymanie w niej obecnie zatrudnionych.
Benefity pozapłacowe to skuteczny sposób do zachęcenia potencjalnego kandydata do zainteresowania się daną firmą, a także zatrzymanie w niej obecnie zatrudnionych. Lucyna Nenow / Polska Press
Udostępnij:
Rynek pracy kształtują nowe trendy. Pracownicy poza satysfakcjonującą pensją oraz dogodną lokalizacją biura, coraz częściej zwracają uwagę na oferowane przez firmę benefity. - Dzisiaj często od nich zależy wizerunek danej firmy- tłumaczy w rozmowie ze Strefą Biznesu ekspert.

Benefity pozapłacowe to skuteczny sposób do zachęcenia potencjalnego kandydata do zainteresowania się daną firmą, a także zatrzymanie w niej obecnie zatrudnionych. Jednak standardowe świadczenia pozapłacowe, straciły w wyniku pandemii COVID-19 na znaczeniu. Dotychczasowe potrzeby aktywnych zawodowo pracowników nie zniknęły, a zostały mocno przewartościowane.

- Dawniej benefity pracownicze pełniły przede wszystkim rolę bonusu, natomiast dzisiaj często od nich zależy wizerunek danej firmy. Dlatego pracodawcy, chcąc przyciągnąć, a co najważniejsze zatrzymać najlepszych pracowników poszukują rozwiązań, które wpiszą się w ich potrzeby, zbudują zaangażowanie i zmotywują członków zespołu do pozostania w firmie- tłumaczy w rozmowie ze Strefą Biznesu Przemysław Biedrzycki, Pyszne.pl.

Ekspert wskazuje, że jeszcze w 2019 roku najbardziej preferowanymi benefitami były pakiety opieki medycznej czy karnety na siłownię, jednak w dobie pandemii wiele organizacji zostało zmuszonych do weryfikacji dotychczasowych dodatków pozapłacowych. - Pracownicy zaczęli oczekiwać korzyści, które przede wszystkim zapewnią im poczucie bezpieczeństwa, a także wsparcie w obszarze zdrowia psychicznego oraz budżetu domowego- tłumaczy.

- Rynek benefitów pracowniczych dynamicznie się rozwija, dotychczasowe potrzeby osób aktywnych zawodowo pracowników nie zniknęły, jednak zostały one przewartościowane. Dlatego proponowane rozwiązania powinny być elastyczne, łatwo dostępne i odciążać domowy budżet. Dzięki temu zyska na tym nie tylko pracownik, ale również pracodawca i wizerunek firmy – mówi Biedrzycki.

Co czwarty Polak mający stałą lub dorywczą pracę, chciałoby mieć zapewnione przez pracodawcę świadczenia w zakresie posiłków w pracy- wynika z raportu „Jedzenie przyszłości dla biznesu. Pyszne.pl dla biznesu 2021/2022”. 68 proc. ankietowanych wskazała, że jedzenie zapewniane przez pracodawcę zwiększyłyby ich zadowolenie z pracy. Najbardziej przydatnymi sposobami wsparcia kwestii posiłków przez pracodawców są: codzienne dopłaty do posiłków, firmowa kantyna/stołówka, odpowiednie wyposażenie kuchni w miejscu pracy oraz sprowadzenie do biura firmy dostarczającej lunch.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska będzie potentatem zielonego wodoru?

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Strefa Biznesu
Dodaj ogłoszenie