Jakie piwa wybierają Polacy? Piwa bezalkoholowe i sprawdzonych marek kupowane najchętniej [4.03.2020 r.]

Maciej Badowski
Maciej Badowski
Polacy konsumują znaczniej mniej alkoholu w piwie. Piwo staje się coraz mniej alkoholowe. Przede wszystkim spada średnia zawartość alkoholu w piwie.
Polacy konsumują znaczniej mniej alkoholu w piwie. Piwo staje się coraz mniej alkoholowe. Przede wszystkim spada średnia zawartość alkoholu w piwie. Fot. Piotr Krzyzanowski/ Polska Press
Pijemy coraz mniej czystego alkoholu pod postacią piwa, zmniejsza się zawartość procentowa alkoholu w piwie, spada sprzedaż piw alkoholowych, umacnia się pozycja piw bezalkoholowych. - Polacy wypili 0,6 miliona hektolitrów mniej alkoholu poprzez piwo - mówi AIP Bartłomiej Morzycki.

- Polacy konsumują znaczniej mniej alkoholu w piwie. Piwo staje się coraz mniej alkoholowe. Przede wszystkim spada średnia zawartość alkoholu w piwie. Spada sprzedaż tej głównej kategorii piwnej jakie są lagery alkoholowe. Tutaj spadek jest prawie 3 proc., także spada odsetek piw mocnych, czyli tych którzy mają powyżej 6,1 proc. alkoholu. Tutaj kolejny rok obserwujemy wyraźny spadek, to już jest niecałe 8 proc. całego rynku piwa- tłumaczy w rozmowie z AIP Bartłomiej Morzycki, Dyrektor Generalny Browary Polskie.- Ogólnie Polacy wypili 0,6 miliona hektolitrów mniej alkoholu poprzez piwo- dodaje.

Z analiz firmy Nielsen wynika, że piwa 0,0 proc.ugruntowały swą pozycję na rynku na tyle, że śmiało można je zaliczyć do odrębnej, silnej kategorii. Obecnie stanowią już niemal 5 proc. rynku piwa i taki sam odsetek w odniesieniu do całego rynku napojów bezalkoholowych.

Rozwój kategorii pozwolił na wyodrębnienie segmentów, które zaspokajają gusta poszukujących nowych smaków konsumentów. Spośród piw 0,0% najchętniej wybierane są warianty smakowe (2,9 proc. kategorii), tuż za nimi lagery (1,6 proc.), a zestawienie zamykają bezalkoholowe specjalności (0,2 proc.), których stale przybywa.

Jak oszczędzać w okresie wysokiej inflacji i niskiego oprocentowania lokat? Czy w marcu warto kupić obligacje oszczędnościowe Skarbu Państwa, ile można zyskać, jak to zrobić. Kliknij po prostu w ten tekst a dowiesz się więcej.

- Myślę, że zmieniają się gusta konsumentów. Przeciętny konsument coraz rzadziej poszukuje alkoholu w piwie. Piwo zawsze kojarzyło się przede wszystkim ze smakiem, kojarzyło się z takim napojem który zwłaszcza w sezonie letnim służy orzeźwieniu. Natomiast to czy piwo ma 4,5 czy 5,5 proc. zazwyczaj dla przeciętnego konsumenta nie stanowi kryterium wyboru- wyjaśnia ekspert.

Jak tłumaczy Morzycki piwo przede wszystkim jest kategorią która kojarzy się z innymi parametrami niż alkohol. Jego zdaniem coraz większa część konsumentów zwraca uwagę na to co spożywa. Stara się konsumować nie tylko napoje alkoholowe ale w ogóle żywność w sposób bardziej odpowiedzialny. Zwraca uwagę na zawartość składników, na kalorie.

- Tym też tłumaczymy tak duży wzrost kategorii piw bezalkoholowych. O ile alkohol w piwie spada i ilość piw alkoholowych spada, to szybko rosną piwa bezalkoholowe. To już jest prawie 5 proc. wartości całego rynku. Piwa bezalkoholowe w 2019 roku stały się bardziej wartościową kategorią niż kategoria gum do żucia czy kategoria płatków śniadaniowych. To pokazuje, że piwa bezalkoholowe zyskują na znaczeniu ponieważ takie są trendy konsumenckie- mówi.

W 2019 roku branża odnotowała niewielki spadek całkowitej wielkości sprzedaży (o 0,5 proc.) przy jednoczesnym wzroście wartości rynku o 3,4 proc. Jest on wynikiem premiumizacji oraz wzrostu średniej ceny piwa na rynku związanego z inflacją.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Kiedy w Polsce czterodniowy tydzień pracy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu