LPP kontynuuje ekspansję. Sinsay na Bałkanach Kosowie

Barbara Wesoła
Opracowanie:
Choć głównym bohaterem ekspansji w Kosowie pozostaje Sinsay, LPP nie wyklucza wprowadzenia na tamtejszy rynek innych należących do siebie marek odzieżowych.
Choć głównym bohaterem ekspansji w Kosowie pozostaje Sinsay, LPP nie wyklucza wprowadzenia na tamtejszy rynek innych należących do siebie marek odzieżowych. SZYMON STARNAWSKI/Polska Press
Polski producent odzieży LPP właśnie zadebiutował w Kosowie ze swoją marką Sinsay, otwierając pierwszy sklep w centrum handlowym Central Park w Prisztinie. To element szerszego planu rozwojowego na 2025 rok, zakładającego dalsze umacnianie pozycji spółki na rynkach bałkańskich i nie tylko.

Spis treści

Debiut Sinsay w Prisztinie

Od początku lutego mieszkańcy Kosowa mogą odwiedzać pierwszy w ich kraju salon Sinsay. Sklep znajduje się w Central Park w Prisztinie, zlokalizowanym zaledwie kilka minut od ścisłego centrum stolicy. Do końca miesiąca LPP planuje otworzyć tam jeszcze dwie kolejne lokalizacje, co podkreśla dynamikę rozwoju firmy na Bałkanach.

Nowy salon o powierzchni około 940 mkw. prezentuje pełną ofertę Sinsay – od kolekcji dla kobiet, mężczyzn i dzieci, po akcesoria, bieliznę oraz artykuły wyposażenia wnętrz. Marka od lat przyciąga klientów szerokim wyborem asortymentu w przystępnych cenach, a także popularnymi produktami licencyjnymi.

Rozbudowa sieci i strategia omnichannel

Ekspansja Sinsay w Kosowie to część ambitnego planu rozwojowego LPP na 2025 rok. Spółka zapowiada, że otworzy łącznie 1500 sklepów Sinsay i około 100 salonów pozostałych marek w ciągu najbliższych dwóch lat. Towarzyszy temu intensywny rozwój sprzedaży internetowej, dzięki któremu polska firma zamierza podwoić wyniki osiągnięte w 2023 roku.

Jednym z filarów wzrostu LPP jest strategia omnichannel. Łączy ona tradycyjną sieć sklepów stacjonarnych z kanałem online, co pozwala dotrzeć do różnych grup odbiorców. Dlatego równolegle z uruchamianiem kolejnych lokali w Kosowie firma pracuje nad wdrożeniem e-sklepu, zaplanowanym na drugi kwartał 2025 roku.

Plany na przyszłość i rozwój na Bałkanach

Kosowo to już 41. rynek, na którym obecne są marki polskiego producenta odzieży. Intensywny rozwój w regionie wynika z rosnących wskaźników gospodarczych i otwartości konsumentów na nowe propozycje zakupowe. Z punktu widzenia LPP kluczowe jest też stosunkowo niewielkie zagęszczenie konkurencji oraz dostępne powierzchnie handlowe, co sprzyja dynamicznemu poszerzaniu sieci.

Spółka deklaruje, że 2025 rok będzie rekordowy pod względem inwestycji. W planach jest przeznaczenie łącznie 2,3 mld zł na rozwój, czego efektem ma być wzrost całkowitej liczby sklepów w Grupie do 4400. Bałkany stanowią istotny obszar w tej strategii – Kosowo jest kolejnym krokiem po udanych debiutach na sąsiednich rynkach, a osiągnięcie dwucyfrowej liczby lokalizacji marki Sinsay w tym kraju jest planowane już w pierwszym roku działalności.

Choć głównym bohaterem ekspansji w Kosowie pozostaje Sinsay, LPP nie wyklucza wprowadzenia na tamtejszy rynek innych należących do siebie marek odzieżowych. Konsekwentna obecność w regionie pozwala spółce na dalsze wzmacnianie międzynarodowej pozycji i poszerzanie grona odbiorców.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu