
Z punktu widzenia biznesu, połączenie Gdynia - Karlskrona stało się kluczowym ogniwem europejskiego łańcucha dostaw. Obsługujemy rosnącą liczbę naczep i jednostek intermodalnych, a model „drop & collect” w Karlskronie umożliwia całodobową obsługę frachtu - przyznaje Marek Kiersnowski, fot. Mateusz Kolasiński/mat. Stena Line

Obsługujemy rosnącą liczbę naczep i jednostek intermodalnych, a model „drop & collect” w Karlskronie umożliwia całodobową obsługę frachtu. Współczesna logistyka wymaga niezawodności, elastyczności i zrównoważonego podejścia – i te wartości oferujemy jako operator promowy. Dzięki temu jesteśmy postrzegani nie tylko jako przewoźnik, ale jako partner logistyczny, który realnie wspiera rozwój wymiany handlowej między Skandynawią a Europą Środkową - mówi Marek Kiersnowski, dyrektor zarządzający Stena Line Polska, fot. Mateusz Kolasiński/mat. Stena Line

Stena Estelle i Stena Ebba to promy nowej generacji – przystosowane do zasilania z lądu w porcie, z możliwością wykorzystania alternatywnych paliw w przyszłości. Dzięki nowej konstrukcji kadłuba i zaawansowanym systemom zarządzania energią udało się znacząco obniżyć zużycie paliwa i emisję CO2. To jednostki, które nie tylko odpowiadają na aktualne potrzeby rynku, ale także wpisują się w globalne cele klimatyczne - twierdzi Marek Kiersnowski, dyrektor zarządzający Stena Line Polska, fot. Mateusz Kolasiński/mat. Stena Line

Nowe inwestycje firmy są zgodne z tym kierunkiem, i to na wielu płaszczyznach – dlatego już teraz Stena Line testuje napędy hybrydowe, systemy optymalizacji tras oparte na sztucznej inteligencji, czy inteligentne zarządzanie ładunkami, o którym mówiłem wcześniej - przyznaje Marek Kiersnowski, fot. Mateusz Kolasiński/mat. Stena Line