
W ciągu 30 lat działalności na linii Gdynia–Karlskrona Stena Line przewiozła ponad 12 milionów pasażerów, ponad 2 miliony samochodów osobowych oraz 2,5 miliona jednostek frachtowych. - To liczby, które potwierdzają nie tylko skalę operacji, ale też znaczenie tego połączenia dla całego regionu. Zaczynaliśmy naprawdę skromnie – od jednego promu o długości 141 m i sześciu rejsów tygodniowo. Z czasem, dzięki inwestycjom i zaufaniu klientów, ruch systematycznie rósł - mówi Marek Kiersnowski, dyrektor zarządzający Stena Line Polska, fot. archiwum Portu Gdynia oraz Stena Line Polska

Ambicją Stena Line jest stać się jednym z liderów zrównoważonej żeglugi, poprzez inwestycje w nowoczesne jednostki oraz działania zmniejszające wpływ transportu morskiego na środowisko.Warto dodać, że Polska – i konkretnie linia promowa Gdynia–Karlskrona – pozostaje jednym z filarów naszej strategii wzrostu - mówi Marek Kiersnowski, fot. Mateusz Kolasiński/mat. Stena Line

Obsługujemy 20 połączeń w Europie Północnej – m.in. między Polską, Szwecją, Niemcami, Danią, Wielką Brytanią i Irlandią oraz poprzez spółkę AML – pomiędzy Marokiem i Hiszpanią. Mamy flotę ponad 40 jednostek, z których coraz więcej to nowoczesne promy klasy E-Flexer, a także promy klasy New Max, które wchodzą do eksploatacji już niebawem. To naprawdę imponująca skala operacji, na którą składa się blisko 26 tysięcy wypłynięć rocznie, ponad 6 tysięcy pracowników i obroty przekraczające 19 mld koron szwedzkich - mówi Marek Kiersnowski, dyrektor zarządzający Stena Line Polska, fot. Paweł Budziński/ mat. Stena Line

Tak w latach 90. ubiegłego wieku wyglądał terminal w Gdyni, fot. archiwalna Portu Gdynia oraz Stena Line Polska