Największy producent mięsa w Polsce uratował 10 ton jedzenia

Maciej Badowski
Instalacje fotowoltaiczne o łącznej mocy 450 kWp, zainstalowane przy sześciu oddziałach Grupy Sokołów, pozwoliły na redukcję zakupu energii elektrycznej o ok. 450 MWh
Instalacje fotowoltaiczne o łącznej mocy 450 kWp, zainstalowane przy sześciu oddziałach Grupy Sokołów, pozwoliły na redukcję zakupu energii elektrycznej o ok. 450 MWh Sokołów
Firma Sokołów, znana na rynku jako lider w produkcji żywności chwali się znaczącą redukcją w zużyciu surowców naturalnych oraz emisji CO2. – Osiągnięte przez nas rezultaty są dowodem na to, że odpowiedzialny biznes może iść w parze z innowacyjnością oraz efektywnością – podkreśla Przemysław Gostkiewicz, prezes zarządu Sokołowa.

Fotowoltaika i redukcja emisji CO2

W ubiegłym roku firma zdołała ograniczyć zużycie gazu o 380 000 m3, energii o 1 100 MWh, wody o około 37 000 m3 oraz opakowań kartonowych o 740 000 sztuk.

Jednym z kluczowych elementów strategii Sokołowa jest inwestycja w instalacje fotowoltaiczne. Obecnie, przy sześciu oddziałach Grupy Sokołów, zainstalowane są panele o łącznej mocy 450 kWp. Dzięki nim firma zredukowała zakup energii elektrycznej o około 450 MWh, co przełożyło się na ograniczenie emisji CO2 o około 200 ton rocznie. Plany na przyszłość są jeszcze ambitniejsze – rozbudowa instalacji do mocy około 4500 kWp ma na celu dalszą redukcję emisji CO2 o około 2000 ton rocznie.

Niemarnowanie żywności jako priorytet

Sokołów aktywnie angażuje się również w działania mające na celu niemarnowanie żywności. Współpraca z aplikacją Too Good To Go pozwoliła w ciągu roku uratować 9 675 posiłków, co stanowi ponad 10 000 kg żywności. Dzięki temu udało się także ograniczyć emisję CO2 o 26 ton.

Takie inicjatywy są nie tylko korzystne dla środowiska, ale także budują pozytywny wizerunek firmy jako odpowiedzialnego producenta, który dba o zrównoważony rozwój i społeczną odpowiedzialność.

– Zrównoważona produkcja to fundament naszej strategii rozwoju – podkreśla Przemysław Gostkiewicz, Prezes Zarządu Sokołów S.A. – Dbamy nie tylko o silną pozycję rynkową firmy, ale też mamy na uwadze istotne kwestie społeczne. Osiągnięte przez nas rezultaty są dowodem na to, że odpowiedzialny biznes może iść w parze z innowacyjnością oraz efektywnością – dodał.

– Jesteśmy dumni, że nasze działania przekładają się na wymierne korzyści dla środowiska. Cieszymy się także, że w ten sposób możemy spełniać oczekiwania świadomych konsumentów, którzy przywiązują wagę do tego, w jaki sposób są wytwarzane wybierane przez nich produkty – wskazał.

Gostkiewicz zapowiada również kontynuację działań zorientowanych na zrównoważoną produkcję. – Zapewniam, że będziemy rozwijać inicjatywy, które pozwalają nam efektywnie łączyć wzmacnianie konkurencyjności firmy z troską o otoczenie. W Grupie Sokołów odpowiedzialny biznes traktujemy nie tylko jako obowiązek, ale przede wszystkim szansę na budowanie przyszłości dobrego jedzenia dla kolejnych pokoleń – zapowiedział.

Firma planuje dalsze inwestycje w nowoczesne technologie, które pozwolą na jeszcze większą redukcję zużycia surowców i emisji CO2. Zrównoważony rozwój jest nie tylko częścią strategii biznesowej, ale także misją, która ma na celu budowanie lepszej przyszłości dla kolejnych pokoleń.

O firmie Sokołów

Sokołów S.A. to jeden z największych producentów mięsa w Centralno-Wschodniej Europie i jeden z liderów branży w Polsce. Firma zatrudnia ok. 9 000 osób. Główna siedziba spółki mieści się w Sokołowie Podlaskim. W skład spółki wchodzi 8 zakładów produkcyjnych zlokalizowanych w: Sokołowie Podlaskim, Kole, Robakowie, Dębicy, Czyżewie, Jarosławiu, Tarnowie oraz Osiu.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu