Bank rusza z nową kampanią i odświeżonym wizerunkiem
– Pierwsza rzecz, z jaką ruszamy to ofensywa reklamowa banku we wszystkich mediach. Szukaliśmy czegoś wyróżniającego nas, co mogłoby być przełomem, wyraźną zmianą. I nie chodzi o 2-3 spoty, ale o zaplanowanie zupełnie nowego konceptu kreatywnego – powiedział Marcin Szymkowiak.
Jak dodał, w odpowiednich badaniach bank potwierdził, że nowy koncept spełnia oczekiwania odbiorców.
– Nowe reklamy umacniają nas na pozycji największego i najbardziej rozpoznawalnego banku na rynku. Jednocześnie odświeżamy nasz wizerunek, dlatego dbamy, by nasz nowy przekaz był lekki, przebojowy i niepozbawiony humoru – podkreślił dyrektor Szymkowiak.
Rotunda, reklama w mediach i nowe twarze
– Założyliśmy, że nasz koncept będzie związany z Rotundą PKO, która jest bardzo rozpoznawalna, nie tylko w Warszawie. Staje się ona miejscem akcji, gdzie będą występować znane osoby, ikony polskiej popkultury. W otwierającym spocie reklamowym zobaczymy obok Sary James, także Szymona Majewskiego i Bogusława Lindę. Szymon Majewski oczywiście będzie nawiązywał do tego, że już kiedyś był bohaterem reklam PKO Banku Polskiego – powiedział dyrektor.
Jak dodał w kolejnych miesiącach i odsłonach kampanii wystąpią inne znane osoby, o których na razie bank nie chce ujawniać szczegółów.
– Ruszamy więc z pełnoskalową kampanią, gdzie reklamy pojawią się w telewizji, w kinach czy w radiu – dodał dyrektor.
Bank przeprowadzi także odświeżenie loga
Jednocześnie jak wyjaśnił dyrektor tym działaniom towarzyszy odświeżona identyfikacja wizerunkowa.
– Poprzednie zmiany w zakresie identyfikacji wizerunkowej PKO Banku Polskiego były wprowadzone już kilkanaście lat temu. To był inny świat. Świat jeszcze bez tak rozpowszechnionych smartfonów i aplikacji. Nasza stylistyka wtedy była świeża i nowoczesna, ale teraz wymaga odświeżenia – dodał dyrektor.
Jego zdaniem ważne jest to, że nowa identyfikacja została doceniona w przeprowadzonych badaniach.
Biznes

– Chcemy przeprowadzić również delikatny lifting logotypu i zmienić naszą bankową czcionkę. Ta zmiana to delikatna ewolucja, której intencją jest poprawienie czytelności czcionki i widoczności naszego znaku. Tu również ważnym elementem procesu były badania, które udowodniły, że nowa czcionka czyta się lepiej zarówno w druku, jak i na smartfonie. Zmiana będzie wprowadzana stopniowo, płynnie, bez raptownych ruchów. W pierwszym etapie nowa stylistyka będzie obecna w przekazie reklamowym banku – dodał Marcin Szymkowiak.
Jeżeli chodzi o budżet reklamy bank nie chciał ujawnić szczegółów wskazując, że nie robi tego również ich bezpośrednia konkurencja.
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów na 31 marca 2024 r. osiągnęła 497 mld zł. Zysk netto Grupy PKO Banku Polskiego w I kwartale 2024 r. wyniósł 2 mld zł. Spółka obsługuje 12 mln klientów i jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów rynku. Osiąga najwyższe udziały w rynku depozytów, kredytów oraz funduszy inwestycyjnych osób fizycznych. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która została aktywowana przez klientów 8 mln razy, PKO Bank Polski pozostaje najbardziej mobilnym bankiem w Polsce.