Spis treści
Kapitalizacja rynkowa Diora
Kapitalizacja rynkowa przedsiębiorstwa osiągnęła 151,88 mld dolarów w sierpniu 2023 roku. Dzięki temu Dior znalazł się na 75. miejscu najcenniejszych firm na świecie.
Firma ma ponadto znaczący udział w kapitalizacji rynkowej branży dóbr luksusowych, wynoszący 106,75 miliardów dolarów:
LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton -18 miliarda dolarów;
Hermes International SA - 111,62 miliarda dolarów;
Christian Dior SE - 106,75 miliarda dolarów;
Kering SA - 62,92 miliarda dolarów;
Moncler SA - 11,49 miliarda dolarów;
Grupa Burberry plc - 7,95 miliarda dolarów;
Korporacja Ralph Lauren - 6,25 miliarda dolarów;
Capri Holdings Limited - 5,86 miliarda dolarów;
Spółka Canada Goose Holdings Inc. - 1,9 miliarda dolarów;
Hugo Boss AG - 3,63 miliarda dolarów;
Vince Holding Corp. - 0,96 miliarda dolarów.
Przychody przedsiębiorstwa
W 2022 roku przychody Diora osiągnęły 70 miliardów euro, w porównaniu do 64,22 miliardów euro w 2021 roku i 44,65 miliardów euro w 2020 roku.
Przychody były zróżnicowane pod względem regionów: 35 proc. z Azji (bez Japonii), 26 proc. ze Stanów Zjednoczonych, 15 proc. z Europy (bez Francji) i 11 proc. z innych rynków. Japonia i Francja dostarczyły odpowiednio 7 proc. i 6 proc.
Największe kwoty przyniosły moda i wyroby skórzane - 30,90 miliardów euro, a następnie zegarki i biżuteria - 8,96 miliardów euro.
Sprzedaż detaliczna selektywna generuje przychód w wysokości 11,75 miliardów euro, perfumy i kosmetyki - 6,61 miliardów euro, a wina i napoje spirytusowe - 5,97 miliardów euro.
Ile Dior wydaje na reklamę?
W 2021 r. Dior wydał około 7,3 miliardów euro na reklamę, co stanowi wzrost o prawie 50 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem, gdy było to 4,9 mld euro. Zmiana odzwierciedla reakcję firmy na wpływ pandemii na gospodarkę.
Kanały marketingowe firmy Dior
Na podstawie danych z dior.com, ruch na stronie internetowej pochodzi głównie z wyszukiwania organicznego (38,71 proc.) i wizyt bezpośrednich (26,69 proc.). Płatne wyszukiwanie daje 23,42 proc., podczas gdy media społecznościowe, wyświetlanie, polecenia i marketing e-mailowy odpowiadają za pozostałe wejścia.
Źródło: Statista
