Znaczna większość specjalistów (66 proc.) zajmujących się turystyką i promocją w samorządach spodziewa się, że nowe trendy w podróżowaniu okażą się trwałe i zagoszczą na dłużej.
Urlopowy dystans
83 proc. ankietowanych przedstawicieli samorządów potwierdza, że w tym roku więcej Polaków przyjechało do ich destynacji samochodem. Auto, jako indywidualny środek transportu, pomaga zachować dystans społeczny, co jest jednym ze środków bezpieczeństwa w czasie pandemii.
Nowe artykuły! Kliknij i przeczytaj!
- Zmiany w podatkach. Część pracujących zagranicą zapłaci podwójny PIT, czy już za 2020
- Już można wnioskować o zwrot pieniędzy za odwołane wycieczki i wczasy. Jak to zrobić?
- Zakupy z dzieckiem: jak je uchronić przed koronawirusem
- Nowość! Polisa zapewnia testy na COVID dla wszystkich pracowników. Jak to działa?
Chcąc uniknąć tłumów, wielu wczasowiczów wybierało też bardziej ustronne miejsca na wypoczynek – zjawisko to zaobserwowało 46 proc. badanych. Wielu rodziców obawiało się wysłać swoje pociechy na zorganizowane wakacje, stąd większa popularność rodzinnych wczasów – trend ten wskazało 34 proc. przedstawicieli samorządów. Polacy starali się zachować dystans również poprzez wynajem kwater prywatnych czy indywidualnych apartamentów zamiast noclegu w dużych ośrodkach – zjawisko to wskazało 29 proc. ankietowanych.
Nowe trendy zagoszczą na dłużej
Nowe trendy i zjawiska, które pojawiły się podczas wakacji w okresie pandemii, zagoszczą na rynku na dłużej – takiego zdania jest 66 proc. badanych specjalistów do spraw turystyki i promocji w samorządach. Z tą opinią nie zgodziło się jedynie 14 proc. badanych.
– Zjawiska w zakresie podróżowania, które pojawiły się w czasie pandemii, zostaną z nami na dłużej. Na przykład, wiele osób miało okazję przekonać się o zaletach podróży samochodem. Z jednej strony ułatwia ona uniknięcie kontaktu z innymi osobami, co jest szczególnie ważne w czasie pandemii, z drugiej jednak wyjazd autem to po prostu duże udogodnienie. Podróżujący może wyruszyć o dowolnej porze, może też dotrzeć w praktycznie każde miejsce – również bardziej ustronne, które nie ma dogodnego połączenia komunikacją miejską – stwierdza Martin Gruber, dyrektor zarządzający Avis Budget Group na Europę Centralną.
Ankieta online przeprowadzona na próbie 35 przedstawicieli urzędów miast, gmin oraz marszałkowskich, zajmujących się turystyką i promocją miejscowości czy regionu we wrześniu 2020 roku.
