Spółka postanowiła rozpocząć proces związany z pozyskaniem decyzji administracyjnych, które mogą być wymagane dla realizacji takiego projektu. Planowana lokalizacja terminala to nabrzeże Górników w porcie w Świnoujściu.
OT Logistics widzi sens ekonomiczny dla budowy takiego terminalu w Świnoujściu
Spółka uważa że realizacja rozważanego projektu byłaby zgodna ze strategią grupy OT Logistics w perspektywie do 2026 r., która przewiduje uzyskanie statusu uniwersalnego operatora logistycznego i dywersyfikację realizowanych usług.
- Po dotychczas przeprowadzonych wstępnych analizach, spółka identyfikuje zapotrzebowanie rynkowe na projektowany terminal przeładunkowo – magazynowy. Zapotrzebowanie to wynika z deficytu paliw płynnych oraz pojemności magazynowych na polskim rynku, co skutkuje szybkim wzrostem importu paliw w ostatnich latach. Zapotrzebowanie na możliwości składowe dotyczą również innych ładunków płynnych – czytamy w komunikacie.
W ocenie spółki rozważany projekt terminalowy, w przypadku jego realizacji, będzie się wpisywał w istniejące zapotrzebowanie rynkowe.
Spółka rozważa różne opcje sfinansowania budowy nowego terminala
Spółka analizuje również sposób sfinansowania tej inwestycji. Może się ono opierać na finansowaniu kapitałowym (poprzez emisję akcji/udziałów na poziomie spółki OTPŚ lub spółki celowej), finansowaniu dłużnym lub połączeniu obu powyższych sposobów finansowania.
- Obecnie rodzaj oraz struktura pozyskania finansowania nie jest przesądzona, ale spółka nie przewiduje na ten moment emisji akcji Spółki w celu sfinansowania projektu – podkreślono w komunikacie.
Grupa OTL to notowana na GPW grupa specjalizująca się w usługach transportowych, spedycyjnych i logistycznych. Głównym udziałowcem spółki jest Neuvic Fundacja Rodzinna posiadająca 32 proc. akcji i Marsel Fundacja Rodzinna (35 proc.).
