PKP PLK w 2017 roku zainwestuje blisko 5,5 mld zł

wideo: Maciej Badowski AIP
Rok 2017 to rok rozstrzygnięć przetargów, podpisywania umów oraz wyboru wykonawców.
Rok 2017 to rok rozstrzygnięć przetargów, podpisywania umów oraz wyboru wykonawców. 123RF
Udostępnij:
Znacząca poprawa ruchu kolejowego w aglomeracjach, podniesienie standardu podróży na trasach regionalnych oraz polepszenie warunków dla przewozu towarów – to cele PKP PLK nie tylko na 2017 r. Nowe inwestycje mają poprawić podróże i transport towarów – zwiększą prędkości i przepustowość ważnych szlaków kolejowych.

Mijający rok był czasem przeglądu projektów i uruchamiania przetargów. Dzięki usprawnieniu procesu inwestycyjnego, a także modernizacji 510 km torów, budowie 549 rozjazdów, 65 wiaduktów, 27 przejść pod torami, 109 peronów, 200 przejazdów kolejowo-drogowych, PKP Polskie Linie Kolejowe SA zrealizowały plan założony na 2016 rok. Spółka wydała na ten cel 4,1 mld zł.

- Celem polityki rządu jest zwiększenie mobilności i komfortu przemieszczania się Polaków. Chcemy sprawić, by wszyscy obywatele mieli możliwość podróżować szybciej, sprawniej i wygodniej. Wielomiliardowe inwestycje w infrastrukturę przeznaczamy na modernizację linii kolejowych i tworzenie spójnej sieci połączeń. Wpłynie to m.in. na poprawę transportu towarowego. Ważnym zadaniem jest także wyrównanie i zwiększenie dostępności do infrastruktury kolejowej w regionach – mówił podczas konferencji Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa.

Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe SA wchodzi w 2017 rok zmieniona i gotowa do sprawniejszej realizacji wielomiliardowych inwestycji.

- Zmiany przeprowadzone w zeszłym roku w Polskich Liniach Kolejowych, m.in. w postępowaniach przetargowych i przygotowaniu inwestycji, stały dialog z wykonawcami w ramach Forum Inwestycyjnego i Rady Ekspertów - tylko niektóre działania dla usprawnienia procesu inwestycyjnego. Robimy wszystko, żeby pasażer, każdy z nas, mógł jechać wygodnie i bezpiecznie na drugi koniec Polski lub codziennie, szybko, sprawnie do pracy i szkoły. Chcemy, żeby więcej ładunków przewożono koleją, dlatego szykujemy trasy m.in. od Śląska po bałtyckie porty, by pociągi towarowe jeździły krócej i liczba ich się zwiększała – powiedział Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych SA.

Rok 2017 to rok rozstrzygnięć przetargów, podpisywania umów oraz wyboru wykonawców. Zmiany w procedurach i analiza projektów inwestycyjnych pozwoliły na sprawne ogłaszanie i rozstrzygane przetargów oraz podpisywanie umów. Wykorzystywane są oszczędności z przetargów. PLK planuje na 2017 r. nakłady w wysokości 5,5 mld zł.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

miejsce #1

EcoBike

Ecobike Sx300 Green 29 2021

9 499,00 zł9 299,00 zł
miejsce #2

MBM

MBM E1200 Karios U16 Czarny 27.5 2022

12 599,00 zł
miejsce #3

Indiana

Indiana E4000 Czarny 26 2021

3 499,00 zł
miejsce #4

Torpado

Torpado Era Czarny 28 2022

6 799,00 zł
Materiały promocyjne partnera

Jakub Wiech: Ceny ropy naftowej wracają do poziomu sprzed wojny

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

b
bez szans

panie ministrze pociągi jeżdżą tylko po żelaznych szynach, a do większości miejscowości nie dochodzą tory kolejowe, niestety tam nie dojeżdżają także autobusy czy busy, wiele miejscowości w Polsce jest całkowicie odciętych od świata, bo PKS likwiduje co raz to następne, nierentowne połączenia, a "busiarze jeżdżą tylko po wysokorentownych trasach. Samorządy nie chcą dopłacać do drogowego transportu zbiorowego, Marszałek Woj. Podlaskiego wydaje pieniądze samorządowe tylko na kolej, a nic nie dopłaca do nierentownych połączeń autobusowych.

Więcej informacji na stronie głównej Strefa Biznesu
Dodaj ogłoszenie